Kiemelt cikk

HabiBárpult

Pár barát által készített blog amiben a sorozatokról, filmekről, fociról, viccekről, zenéről és a kockulásról olvashatsz.

Elérhetőség

Ha valami kérdés, kérés van, ezen a címen érhettek el minket:

habibarpult@gmail.com

HABItémák

24 (22) 30 rock (22) 5outof10 (34) 6outof10 (43) 7outof10 (59) 8outof10 (62) 9outof10 (46) amerika (33) angol (22) avgn (41) berendelés (58) bl (32) blog (38) casting hírek (39) cbs (21) chuck (34) dexter (33) díjak (21) dota (23) dvd (23) e3 (30) előzetes (269) eminem (23) eredmény (107) évadpremier (20) évadzáró (77) family guy (22) film (116) flash forward (23) foci (204) forma 1 (40) glee (50) gól (22) gossip girl (24) heroes (50) hírek (189) house (21) how i met your mother (26) interjú (28) játék (245) kasza (23) kockulás (351) kritika (251) legnagyobb sorozatos szöveg (21) lost (95) magyar (33) magyarok (23) megjelenés (22) modern family (20) nbc (31) nézettség (52) nők (22) pilot (29) playstation (38) poén (276) poszter (56) promó (66) ps3 (62) raj (26) rap (100) reklám (21) részlet (62) sorozat (1017) star wars (26) supernatural (49) szavazás (37) the big bang theory (29) the office (27) the vampire diaries (20) toplista (63) true blood (39) u20 vb (20) utánpótlás (20) viccek (57) vicces (65) videó (440) wtf (33) xbox360 (21) youtube (34) zene (275) Az összes téma

Friss topikok

Indavideó

Linkblog

Látogatók

free counters

Frak! - BSG sorozatzáró

2009.03.21. 19:40 muforlife

Ma hajnalban véget ért a sokak által minden idők legjobb sci-fi sorozatának tartott Battlestar Galactica. Én ugyan csak 3 hónapja kezdtem el nézni, tehát nem nőtt annyira a szívemhez, de azért természetesen vártam ezt a finálét. A januári kezdésre egyébként már felhoztam a lemaradásomat, igaz végig tudtam, hogy mi történt a tavalyi év utolsó részében, azaz hogy elérték végső céljukat, a Földet.


























Ebben a tudatban is élveztem a sorozatot, és bár a minisorozat nem volt nagy durranás, az első két évad az tökéletes volt. Sőt, nekem még a 3. évad eleje, New Caprica is tetszett, de aztán a 3. évad a duplarészen kívül nagy csalódás volt. Aztán jött a finálé, a "Cylon-zenével", és megint érdekelt, hogy mi a frak fog történni. A 4. évad megint kisebb csalódás volt, bár ez betudható annak, hogy a nagy hype hatására túl sokat vártam, és mivel tudtam végig mi az utolsó jelenet, annyira nem ütött nekem mint másoknak.

Ellenben az ezévi első rész az nagyon jó volt. Azt a sötét hangulatot, csalódottságot az írók nagyon eltalálták, a Frak Earth-ös grafitivel a falon, meg a földön fekvő emberekkel, a Galactica úgy nézett ki mint valami koszos gettó. Ami még jó húzás volt az íróktól, az az ötödik Final Five felfedése ebben a részben, ráadásul Ellen jó (váratlan), választás volt. Ezután jött a duplarész a lázadással, ami szerintem a sorozat egyik legjobbja volt, simán hozta az 1. évados részek színvonalát. Viszont ezután a rész után már csak egy volt feltűnően jó - mikor Ellen és Cavil beszélgetnek a Cylon hajón, és sokmindenre választ kapunk -, és ez szerintem egy sorozat záróévadánál kevés. Jó persze voltak még jó részek, a Starbuckos például, de szerintem lehetett volna jobb is.


























Egy héttel ezelőtt pedig láthattuk a háromrészes finálé első részét és ez, a szerintem teljesen felesleges és unalmas flashbackektől eltekintve, egy jó rész volt, megadta az alaphangot a végső két részre. Arra a két részre, ami után én fejcsóválva és kicsit csalódottan ültem a székemben, azon gondolkodva, hogy miért kellett ezt másfél órára elhúzni.

A legfeleslegesebbek természetsen a flashbackek voltak, én nem tudom minek erőltették, ez nem az a sorozat. Ezek nélkül is teljesen érthető lett volna az egész, és ezek engem csak kizökkentettek mindig, pont mikor már belemerültem volna a történésekbe. A rész első fele, a harc természetsen jó volt, tévén ritkán látni ilyet, főleg kábeles adón. Az elnökasszony-Caprica Six-Athena látomás beteljesülése is nagyon jó volt, én nem gondoltam volna, hogy ez meg lesz magyarázva. Amik ezután következtek azok is teljesen rendben voltak, az egyezség a cylonkkal, és ennek "felrúgása", az, hogy a cylon-zene az igazából koordináta, és hogy ennek a segítségével menekülnek el a cylonoktól, ez mind f*sza volt.

Ami viszont ezután jött az nagyon nem tetszett. Az, hogy a végén megtalálják a mi Földünket nem lepett meg, és ezért én ezt erőltetettnek találtam. Szinte biztos vagyok benne, hogy az írók nem így tervezték az elején, csak kitalálták ezt, hogy nagyobb legyen a wtf. Viszont ettől eltekintve jó ötlet volt, az is, hogy találtak embereket a Földön csak hát ekkor a részből még volt több mint fél óra, és ebben az időben nem történt szinte semmi. Mindegyik szereplő megkapta ugyan a saját lezárását, és az írók gondolom ezt nagyon meghatóra tervezték, de a már emlegetett flashbackek miatt, én nem nagyon tudtam elérzékenyülni. Azért jó is volt ezek közt, például Gaius és Caprica Six lezárása, az hogy ők angyalok által voltak vezérelve, bár ez sem volt annyira meglepő. Starbuck lezárása is jó volt, bár értelme nem sok, nem tudtuk meg, hogy honnan szerzett új hajót, miután meghalt, és az egész "újraéledős" dolog körülötte nekem zavaros volt. A másik dolog ami nem stimmel nekem, hogy ha 150 ezer évvel a mi időnk elé kerültek, és ráadásul tanították azokat az ősembereket, akkor hogyhogy ennyi idő kellett ahhoz, hogy az emberiség olyanra szintre fejlődjön mint ők voltak. Az igaz, hogy akár el is hagyhatták a bolygót, vagy akármi, de mivel az egész bolygón szétszéledtek nem hiszem, hogy mindenki elment volna. Végülis bármi történhetett, az is lehet, hogy a cylonok viszajöttek, de nekem akkor is zavaros volt egy kicsit. Az utolsó képsorok, a két angyal beszélgetésével megint nagyon jók voltak, a robotkutyák meg robotnők mutatásával, és a kérdéssel, hogy vajon vége lett e a körforgássnak, vagy megint elkezdődik az ember-robot háború.

Ami biztos, hogy egy nagyon jó sorozat zárult ma le és biztos vagyok benne, hogy sokaknak hiányozni fog, és szerintem is a jobb sorozatok közé tartozott, nekem olyan 8/10 volt, viszont ez a finálé nem ért fel a várakozásaimhoz, így én csak 6/10 pontot adok neki.
 

Szólj hozzá!

Címkék: kritika sorozat battlestar galactica évadzáró sorozatzáró 8outof10 6outof10

A bejegyzés trackback címe:

https://habibarpult.blog.hu/api/trackback/id/tr421016785

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása