Kiemelt cikk

HabiBárpult

Pár barát által készített blog amiben a sorozatokról, filmekről, fociról, viccekről, zenéről és a kockulásról olvashatsz.

Elérhetőség

Ha valami kérdés, kérés van, ezen a címen érhettek el minket:

habibarpult@gmail.com

HABItémák

24 (22) 30 rock (22) 5outof10 (34) 6outof10 (43) 7outof10 (59) 8outof10 (62) 9outof10 (46) amerika (33) angol (22) avgn (41) berendelés (58) bl (32) blog (38) casting hírek (39) cbs (21) chuck (34) dexter (33) díjak (21) dota (23) dvd (23) e3 (30) előzetes (269) eminem (23) eredmény (107) évadpremier (20) évadzáró (77) family guy (22) film (116) flash forward (23) foci (204) forma 1 (40) glee (50) gól (22) gossip girl (24) heroes (50) hírek (189) house (21) how i met your mother (26) interjú (28) játék (245) kasza (23) kockulás (351) kritika (251) legnagyobb sorozatos szöveg (21) lost (95) magyar (33) magyarok (23) megjelenés (22) modern family (20) nbc (31) nézettség (52) nők (22) pilot (29) playstation (38) poén (276) poszter (56) promó (66) ps3 (62) raj (26) rap (100) reklám (21) részlet (62) sorozat (1017) star wars (26) supernatural (49) szavazás (37) the big bang theory (29) the office (27) the vampire diaries (20) toplista (63) true blood (39) u20 vb (20) utánpótlás (20) viccek (57) vicces (65) videó (440) wtf (33) xbox360 (21) youtube (34) zene (275) Az összes téma

Friss topikok

Indavideó

Linkblog

Látogatók

free counters

[Prototype] Xbox360

2009.06.27. 20:36 Isaking

Régen nem örültem már ennyire egy játéknak. Már nagyon régóta vártam a megjelenését. Bárcsak joban vártam volna. Akkor talán nem is aludnék éjjelente. De nem. Így csak reggeltől estig tolom. Amúgy a játék valami iszonyatosan jó lett. Végülis ez Xbox360.

 

A történet egész jó lett. Főhősünk Alex Mercer amnéziás, de cserébe kicsit turbósabb képességei vannak mint egy átlag embernek/mutánsnak az utcán. A történet röviden: jön a vírus, szépen terjed a lakosságban, minket beantivírusoznak de megmentjük magunkat, visszaszerezzük a memóriánkat és a végén megmentjük New Yorkot.

A képességek eléggé változatosak, van itt nekünk:egy hosszú csápunk (helikopterek ellen kiváló), AOE dmg-t toló földet csapkodós öklünk (sok ember ellen hasznos), karmunk (speciális támadással járművek ellen jó), sima erősített karunk (erősebb ütés, dobás), pengénk (minden csak pár csapás és halott); van még kétféle látásunk: az egyik a fertőzött embereket mutatja ki, a másik meg hőlátás; kétféle pajzsunk: az egyik efektív egy pajzs ami néha kettétörhet és akkor vissza kell regenelnie, a másik meg egy full páncélöltözet amiben kevesebb dmg-t kapunk; és ugye van még az alakváltás: Ez úgy működik h odamegyünk egy emberhez, megragadjuk és utána beszívjuk, majd az alakváltással úgy fodunk kinézni mint az az emberke. Ez a beszívás nem csak alakszerzésre jó, pl ha egy fejlett mutásnak levisszük az életét de nem öljük meg hanem megfogjuk és beszívjuk, akkor sokkal több hp-t kapunk pl érte mintha megölnénk (igen, hp töltés: az idő előrehaladtával lesz nekünk alap regenünk [nem visz fel max hp-ra] és emellett minden ellen ha megöljük kidob magából egy kis piros gömböcskét, ha ezt felszedjük meg fel a hp-nk [erősebb ellen=több gömböcske]) és vannak bizonyos megjelölt emberek akiket ha beszívunk tudnak részleteket a multunkból. Ezek voltak az aktív skillek, jöjjenek a passzívak: Jah igen skileket EP-ből (evolution point) vehetünk az upgrade menüben (aktívat és passzívat egyaránt). Tehát passzív skillek: falonfutás, ugrálás, futás, kölünféle kombók, aktív skillek turbózása, több hp, több hp regen, és van vmi túltöltött hp ami kell bizonyos skillek használatához(pl az előző képen látható skill alapja egy sima lökéshullám körölöttünk, de ha van ilyen extra hpnak és feltöltjük a képességet akkor a képen látható csápok jönnek ki belőlünk és mindenkit megölnek akit eltalálnak [fejlett mutánsokat nem]). Van itt még valami: airstrike, ez csak korlátozva elérhető számunkra (maxos skillel 4) így én tartogattam és egyet sem használtam de végül végelett a storynak mielőtt használtam volna így nemtudom h milyen, de azért van. :D

Az irányítás abszolút tökéletes, pár perc kell hozzá hogy beletanuljon az ember. A gombkiosztást nemnagyon részletezném, mert 1. kb. mindenkinek PS3-a van (a kis gazdagok :p) 2. nemtudom fejből hogy mi hol van (már reflexből tolom oda sem nézek a játékra :D)

A játékmenet eléggé hangulatos. Változatos küldetések, sok mellékküldetés (időre ölj meg x ellent, robbants be egy bázist, futkáross össze-vissza időre a checkpointokon keresztü l[<-szerintem a legnehezzebb mert még egy sincsen meg nekem aranyra :p], stb), és a nagyvilágban (nah jó csak NY-ban) lehet ugye bárhova menni: itt lehet tankkal szálguldozva funolni vagy ha kicsit értelmesebb dolog után néz az ember akkor farmolhat EP-t (igen, farmolni). A városban vannak bázisok: katonaságé és a mutánsoké. Ezeket lerombolva kapunk értük EP-t, a mutánsért keveset mert ott beszáll az ember egy helikopterbe és feltről szétlövi a bázist, a katonaség bázisáért viszont már kicsit más a helyzet:1. hatástalanítsuk a detektáló berendezéseket (ilyenek csak akkor lesznek a bázisokon miután a storyban is találkozunk velük, addig nem) 2. szívjuk be a bázis előtt mászkáló górét akinek van engedélye bemenni a bázisra (ezt lehetetlen észrevétlenül csinálni, rögtön jön a riadó) 3. belépünk a bázisra és itt álltalában 5 dolgot találunk: 1 memóriás emberkét és 3 olyan katonát akik valamilyen skillünket befejlesztik (pl gépfegyverhasználat, gránátvetőhasználat, rakétavetőhasználat, járművek használata, airstrike fejlesztése) és vannak a többi sima katonák. 4. Leölünk mindenkit bent a bázison 5. kimegyünk és szétlőjök a bázist (rakétavetővel, nekidobálunk mindent amit találunk, beszállunk pl egy tankba vagy helikopterbe). Amúgy az első 4 pont kihagyható, de így jobban megéri a skillek fejlődése miatt.

A grafikáról nemtudok sokmindent mondani, merthát ez egy konzolon van ami általában elég ahoz, hogy szép legyen a grafika. Itt kitérnék gyorsan a játék nehézségére.De tényleg, az efektek, az emberek és a város nagyon szépen ki van dolgozva. Az elején még könnyű dolgunk van, de ahogyan haladunk a storyban egyre gyakrabban fogunk halni és végül ott a főboss amin én pl vagy 10-szer behaltam (nem egy 5 perces fight). Ez volt a medium. Mostmeg hardon a story kb. 40%ánál egyszerűen nem tudok továbbmenni, megölnek, kész, így erről csak annyit h nagyon jól belőtték a játék nehézségi fokozatait. A mesterséges intelligenciáról még pár szót: a civilek hülyék részben, ha meglátnak egy tankkal suhanni akkor futnak össze vissza (még elém is befutnak), de amúgy eléggé jól megcsinálták, ha egy olyan területen vagyunk ahol a mutáns és a katonaság bázisának a körzete egymásba esik ott meg az öldöklész keményen és a katonák lövik a mutánsokat (civileket nem, bár néha el-el talált egy tank lövése:D). Egyszer mikor toltam egy mellékküldetés ott meg kellett a pengével időre öljek 85 katonát (tank 10 pont), nah 1 tank az olyan 3-4 ütés, de, jött két tank és annak a lövését nehéz elkerülni, mert aoe-ben sebez és még hátra is lök. Nah ezzel eddig semmi baj nem lenne ha egyszerre lőnének rám DE NEM. Elsőnek lőtt az egyik, ok hátraestem, mikor pont felálltam, jött a másik tank lövése, megint hátraesés, megint felállok de már az eslő tank megink meglőtt és megint hátraestem. Persze ez nem 2 másodperc alatt ment le, vagy jó 10-12 másodperc volt ez és így buktam a mellékküldetés (nem buktam de az arany már esélytelen volt). Persze ugyanez elmondható az fejlett mutánsokról is, nem egyszerre tolják a támadást, hanem úgy hogy egymás után és meg sem tudok mozdulni addig amígy be nem fejezik álltalában. :p

És elértünk a legnegatívabb részhez, a bugokhoz. Mert itt is van egy bug ami mellett nem mehetünk el. (Ez a bug bespoilerezi a story végét, így aki végig akarja tolni az ne olvasson tovább ebben a bekezdésben). A főbossnál (egy supreme hunter [fejlett mutáns mégtovábbfejlődve]), ha nem tudjuk megölni idő előtt, akkor nem tudjuk megakadályozni az atombomba felrobbanását és a videóban ott a szép nagy robbanás, meg a városból egy kis rész eltűnik (felrobban), tényleg kis rész, max 5 saroknyi háztömb, ott látszik a küldetés kezdetét jelölő cucc (küldetés úgy tudsz felvenni, hogy megvan h hol van, odameszé és ott látsz egy ilyen oszlopot, belemész megnyomod a gombot és már tolod is), nah ez az oszlop ott lesz a semmiben (ez a város szélén van[itt tenger a város széle] és a felrobban város helyén ugye nem föld hanem víz lesz). Ennyi ez az egyetlen bug amit találni lehetett a játék során.

Összességében nemnagyon lehet negatívumot felhozni ebben a játékban, az irányítás, a grafika, a történet és a játékélmény egyszerűen tökéletes. Ez az a játék amit nem egyszer fog végigtolni az ember, így megérdemli a 10/10 pontot

16 komment

Címkék: teszt kritika játék prototype xbox360 játékteszt 10outof10

A bejegyzés trackback címe:

https://habibarpult.blog.hu/api/trackback/id/tr481212425

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

muforlife 2009.06.27. 20:50:54

ez a fajta hp töltés az összes új játékban benne van? a megölt ellenségből "kiszálló" gömbökre gondolok.

P-ter 2009.06.27. 22:35:45

Mivel Isa casual gamer és minden jó neki amire azt mondják vagy benen van a nevében a gyűrűk ura, és mivel Örs véleményét is olvastam, asszem egyre biztosabb vagyok benne h ez az a játék amire nekem nincs szükségem:D Lassan neki kéne állnom inkább a dmc dmd runnak...

Csokyvok 2009.06.27. 22:42:47

ha nem vennétek feleslegesen pcgurut/gamestar/fasztudjamit és nem játékokrol olvasgatnátok neten nem lenne hype o.O nálom 8/10 mer lehet benne pusztítani/gyilkolni/robbantani

orsko 2009.06.27. 23:12:46

Még az lenne szép a néznéd a gombokat:D Hát nem tom, hogy most PC-re szarták el ennyire, vagy csak nekem nem jön be. A robbantás, gyilkolás, pusztítás elmegy, de egy idő után az is megunható. Az uccsó bossnál csak 4-5-ször haltam, mert elkapott az az aoe támadása:D utoljára azért maradt 7 mp-em, bár a hang már 3-nál tartott. És ezután a videóban még vagy másfél percig viszi a bombát. Nekem nem tűnt fel a végén a bug. de ott már nagyon nem is érdekelt.

Isaking · http://habibarpult.blog.hu/ 2009.06.27. 23:27:54

@orsko: oh, akk srryaz előző kommentért :s
@Csokyvok: és mik szerinted a negatívumok? amiért csak 8/10?

P-ter 2009.06.27. 23:46:18

@Csokyvok: Faszom se olvas ilyeneket, egyszerűen az összes netes, játékokkal foglalkozó oldalon ezt nyomatták orrba-szájba.

muforlife 2009.06.28. 01:08:38

OFF: @P-ter: most nem azért, de egyszer is játszottál már azokkal a gyűrűk urás játékokkal amire Isa azt mondja jó? egy-kettő tényleg jó azok közül (ha nem is annyira kiemelkedően jók, de poén velük játszani, jól szórakozol közben)

ON: Neten ezt lehet tolni? Vagy valami más növeli a játék szavatosságát (mellékküldetéseken kívül)? (nem értem amúgy, hogy mostanában miért csinálnak ilyen rövid játékokat, egy nap alatt most már akármit végig lehet tolni)

Csokyvok 2009.06.28. 10:12:37

@muforlife: megoldás: ne játsz egy nap 7órát egy játékkal o.O

orsko 2009.06.28. 11:11:50

Hát tényleg rövid. ha nagyon tolod akkor talán 4-5 óra alatt is megvan. főleg az easy.
jah és csak 4xAA van benne tehát nem tudom megpróbálni a 16x-ost:D

P-ter 2009.06.28. 11:21:34

@muforlife: Nem a gyűrűk urát minősítettem, hanem Isát:D Orsko, easyn?:O cö-cö...

muforlife 2009.06.28. 11:45:53

@Csokyvok: hát ha jó a játék akkor én szeretem minnél gyorsabban végigtolni, mert engem ezekben már csak a sztori érdekel

Csokyvok 2009.06.28. 12:03:50

@muforlife: az sztem 1ből nem jó ha valaki egy játékkal a sztoriért vagy a grafikáért játszik :s
szerintem a játékélmény a lényeg és az ebben a játékban szerintem nagyon jó, engem a sztorija egyáltalán nem érdekel (nem sok játéknak érdekel) én nem a történetre vagyok kíváncsi hanem szórakozni akarok

orsko 2009.06.28. 14:07:45

@P-ter: én nem easy-n nyomtam. csak gondolom. mert a medium se volt olyan nehéz. azért engem érdekel minden játék története. főleg ha van. szórakozni ezzel lehet sokat. nekem is tetszene, ha nem idegesítettek volna fel a bugok.

muforlife 2009.06.28. 14:46:01

@Csokyvok: hát a játékélmény miatt én ritkán szoktam játszani, de ha igen, akkor is csak valami általam ismerttel. A grafikát én is lesz*rom, a lényeg, hogy ne szaggasson a játék (ezért jó a konzol nekem), viszont a sztori szerintem fontos, én épp ezért, szinte csak olyan játékokkal játszok amikből van több (gta, pop, silent hill), mivel ezeknek fog meg legjobban a sztorija, világa. Persze egy fifanál vagy nhlnél (vagy épp gh) ez nem számít, azokkal én is csak a szórakozás kedvéért szoktam játszani.

orsko 2009.06.28. 15:43:04

A GH-nak van a legjobb sztorija:D

Isaking · http://habibarpult.blog.hu/ 2009.06.28. 17:51:56

és tudnátok hogy a GH:M-nek mekkorra sztorija van :D
süti beállítások módosítása