Kiemelt cikk

HabiBárpult

Pár barát által készített blog amiben a sorozatokról, filmekről, fociról, viccekről, zenéről és a kockulásról olvashatsz.

Elérhetőség

Ha valami kérdés, kérés van, ezen a címen érhettek el minket:

habibarpult@gmail.com

HABItémák

24 (22) 30 rock (22) 5outof10 (34) 6outof10 (43) 7outof10 (59) 8outof10 (62) 9outof10 (46) amerika (33) angol (22) avgn (41) berendelés (58) bl (32) blog (38) casting hírek (39) cbs (21) chuck (34) dexter (33) díjak (21) dota (23) dvd (23) e3 (30) előzetes (269) eminem (23) eredmény (107) évadpremier (20) évadzáró (77) family guy (22) film (116) flash forward (23) foci (204) forma 1 (40) glee (50) gól (22) gossip girl (24) heroes (50) hírek (189) house (21) how i met your mother (26) interjú (28) játék (245) kasza (23) kockulás (351) kritika (251) legnagyobb sorozatos szöveg (21) lost (95) magyar (33) magyarok (23) megjelenés (22) modern family (20) nbc (31) nézettség (52) nők (22) pilot (29) playstation (38) poén (276) poszter (56) promó (66) ps3 (62) raj (26) rap (100) reklám (21) részlet (62) sorozat (1017) star wars (26) supernatural (49) szavazás (37) the big bang theory (29) the office (27) the vampire diaries (20) toplista (63) true blood (39) u20 vb (20) utánpótlás (20) viccek (57) vicces (65) videó (440) wtf (33) xbox360 (21) youtube (34) zene (275) Az összes téma

Friss topikok

Indavideó

Linkblog

Látogatók

free counters

Évadot zárt a Glee

2010.06.10. 02:03 muforlife

És még hogyan, meg milyet... Persze voltak hibái az évadnak (a résznek nem nagyon), de ennek ellenére a Glee volt az idén a legeredetibb újonc, és a legjobb komédia is, nagy kár, hogy az évad második felét elrontották egy picit. Vagy...?





















Nem, ezt igazából nem tudom eldönteni. Nem tudom, hogy azért láttam rosszabbnak az évad második felét, mert a kinti kritikusok ezt sugallták, vagy pedig azért, mert tényleg rosszabb volt. Ugyanis végignéztem pár részt az évad első feléből mostanában, és hát abban is erősen meg voltak azok a hibák, amiket mindenki emlegetett a szünet utáni részek kapcsán.

Ugyanúgy voltak sztoriszálak, amiket egyszer csak elhagytak az írók (Acafellas, a "cölibátus-klub"), sőt, a kamuterhesség az talán minden idők legrosszabb "plot line"-ja volt. Ugyanúgy voltak olyan epizódok, amiket a zenékre építették, például a Vitamin D, vagy a Ballad, az már más kérdés, hogy ezekben a részekben ütős, ismert zenék voltak, nem úgy, mint az évad második felében látott epizódokban.

Nekem amúgy ez volt az egyetlen nagyobb problémám, egyszerűen ritka volt az olyan zene, amit én is ismertem, és ritka volt a kiemelkedő előadás is. Ez alól van pár kivétel, mint például a Madonnás-epizód, a Lady Gagás/Kiss-es, vagy az, amelyikben volt a Run, Joey, Run és a Can't Touch This, de a többiben nagyrészt olyanok voltak, amiket annyira nem ismertem, és nem is adták elő őket annyira jól. Persze néha-néha feltűnt egy-két kitűnő előadás, mint például a Dream On, Neil Patrick Harris és Schuester előadásában, vagy a Kurt-féle Rose's Turn, de a legtöbb inkább csak átlagos volt.





















Mondjuk az is igaz, hogy a nagynevű vendégszereplők, és az "előadő-centrikus" (Madonna, Lady Gaga/Kiss) epizódok miatt voltak olyan sztoriszálak, amiket nagyon hanyagolniuk kellett az íróknak (Terri alig szerepelt, és Emma is nagyon durván háttérbe szorult), de meg kell mondjam, mikor a Glee-t néztem, én egyáltalán nem gondolkoztam ilyeneken, hanem csak élveztem az adott epizódot. Ok, voltak nagy baklövések az évad második felében, de ha az ember nem analizálja túl a sorozatot, nem keresi benne a hibákat, akkor, a zenei betéteknek, a rengeteg poénnak, Sue karakterének, a vicces mellékszereplőknek (és még sorolhatnám) köszönhetően nagyon lehet élvezni a Glee-t.

És végül is ez a lényeg nem? A sorozat készítői is (maguk mellett) a rajongóknak kedveztek végig, a közönségkedvenc karaktereket, mint például Kurt, Brittany, Santana előtérbe hozták, akiket pedig nem szeretett a nép, eldugták a sarokba (Terri például). Ha nincsenek a rajongók, akkor a Puck-Rachel kapcsolattal sem foglalkoztak volna az évad második felében, és nagyon valószínű, hogy Santana sem énekelt volna szólókat, és Brittany sem kapott volna ennyire vicces egysorosokat.

Hogy lehetne összegezni az évadot? Fogalmam sincs. Mindenesetre én azt mondom, hogy a sorozat megérdemli a hype-ot, amit kap/kapott az évad során, és megértem a rengeteg rajongót, aki odavan érte (tehát megértem magamat?). A nézettségen sem tudok csodálkozni, a Golden Globe-díjat is megértem (ősszel Emmy?), és nagyon remélem, hogy a második évadra nem cseszik el. Abba persze bele sem merek gondolni, hogy mi lesz, ha a kölykök kinövik a középiskolát, egy generációváltás után ugyanis biztos nem lenne ugyanilyen a sorozat, de az íróknak szerencsére van még (legalább) 2 évadjuk, hogy megoldják valahogy ezt a dolgot. És akkor az évadzáró...





















A fináléról nem szeretnék sokat beszélni, nem akarom elspoilerezni, még a tovább mögött sem (=lusta vagyok. Nem, tényleg nem szeretnék spoilerezni, meg nem is tudnám most jól összefoglalni. Legyen elég ennyi:) . Annyit azért elmondanék, hogy nekem szinte tökéletes volt, bevallom, meg is könnyeztem pár helyen. A nagy visszatérés szerintem ütött, ahogy az utolsó jelenet is, a Vocal Adrenaline számok viszont nem tetszettek nekem (mások éltetik) mondjuk ahogy összevágták azzal, az tényleg priceless volt. Persze ha ezt is "kritikus" szemmel nézném, és a hibákat keresném, akkor lehet nem kapná meg a 9/10-et, de mint rajongó, azt mondom megérdemli. Az évad is megkapja a 9/10-et, nehéz döntés volt, az évad második fele picit nehézzé tette, de, talán a finálé miatt is, meg tudom adni a 9 pontot. Na meg azért is, mert kevés sorozatot élveztem annyira az idén, mint a Glee-t.

Szólj hozzá!

Címkék: kritika sorozat évadzáró glee 9outof10

A bejegyzés trackback címe:

https://habibarpult.blog.hu/api/trackback/id/tr842070582

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása