Kiemelt cikk

HabiBárpult

Pár barát által készített blog amiben a sorozatokról, filmekről, fociról, viccekről, zenéről és a kockulásról olvashatsz.

Elérhetőség

Ha valami kérdés, kérés van, ezen a címen érhettek el minket:

habibarpult@gmail.com

HABItémák

24 (22) 30 rock (22) 5outof10 (34) 6outof10 (43) 7outof10 (59) 8outof10 (62) 9outof10 (46) amerika (33) angol (22) avgn (41) berendelés (58) bl (32) blog (38) casting hírek (39) cbs (21) chuck (34) dexter (33) díjak (21) dota (23) dvd (23) e3 (30) előzetes (269) eminem (23) eredmény (107) évadpremier (20) évadzáró (77) family guy (22) film (116) flash forward (23) foci (204) forma 1 (40) glee (50) gól (22) gossip girl (24) heroes (50) hírek (189) house (21) how i met your mother (26) interjú (28) játék (245) kasza (23) kockulás (351) kritika (251) legnagyobb sorozatos szöveg (21) lost (95) magyar (33) magyarok (23) megjelenés (22) modern family (20) nbc (31) nézettség (52) nők (22) pilot (29) playstation (38) poén (276) poszter (56) promó (66) ps3 (62) raj (26) rap (100) reklám (21) részlet (62) sorozat (1017) star wars (26) supernatural (49) szavazás (37) the big bang theory (29) the office (27) the vampire diaries (20) toplista (63) true blood (39) u20 vb (20) utánpótlás (20) viccek (57) vicces (65) videó (440) wtf (33) xbox360 (21) youtube (34) zene (275) Az összes téma

Friss topikok

Indavideó

Linkblog

Látogatók

free counters

They taught me how to kill japs - The Pacific 1. évad

2010.05.18. 01:30 muforlife

Pontosabban "A sorozat", hiszen a The Pacific egy 10 részes minisorozat volt. Vagyis hát valamikor annak tervezhették, de a végeredmény véleményem szerint közel sem egy sorozat lett, inkább egyfajta dokumentumfilm, vagy nem tudom. Túlságosan epizódikus volt, na.





















Próbáltam szeretni a sorozatot. Komolyan, 1-2 karaktert még meg is kedveltem, leginkább "Snafut" és John Basilone-t. A többiekkel sem volt igazán baj, a másik két főszereplő, Leckie és "Sledgehammer" is jó karakter volt, az utóbbi nagyon durva fejlődésen ment keresztül, ennek a fénypontja a 9. részben volt, a kunyhós jelenet, ami talán a sorozat legkeményebbre sikerült jelenete. Basilone-t viszont jobban szerettem, annak ellenére, hogy alig kapott részt, és sokak szerint a 8-as rész, amelynek ő volt a főszereplője, a sorozat leggyengébbje volt, mégis, nekem az tetszett a legjobban. Pedig tényleg egy klisékkel teli, "sokadkategóriás" romantikus filmre hasonlított a rész sztorija, mégis, a karakter miatt nekem nagyon bejött.

A legjobb szereplő viszont egyértelműen Snafu, aki ugyan nem volt főszereplő, mégis, ugyanolyan karakterfejlődésen ment keresztül, mint mondjuk Sledge, csak ezt nem hangsúlyozták ki ennyire a sorozat készítői. A karakternek nagy szövegeket írtak, és az őt játszó színész is óriásit alakított. Az ő "búcsúzása" Sledge-től, a finálé legjobb pillanata volt szerintem.

Persze ez nem volt nehéz dolog, a finálé szerintem borzalmas és (sajnos) felesleges is volt. Arról szólt ugyanis, hogy mi történt a katonákkal, miután hazaértek a csendes-óceáni hadszíntérről. Pontosabban két katonával, két főszereplővel. Evvel pedig az volt a baj, hogy mivel 4-5 részben szerepeltek az egyes karakterek, alig lehetett őket megismerni, megszeretni pedig semmiképp (kivéve 1-2 embert). Így pedig nem igazán lehet élvezni egy ilyen, érzelmekkel teli finálét, legalábbis én nem tudtam.





















Nekem a fináléból még egy utolsó, nagy csata is hiányzott, egyszerűen illett volna egy ilyennel befejezni, véleményem szerint. A 8-as végén kaptunk ugyan egy durva partraszállást, de a 10-esben például alig volt komolyabb harc. Vagyis egész végig harcoltak, de ez mégsem volt olyan látványos, grandiózus, mint mondjuk a Peleliu szigetén játszódó 3 rész, ami talán a sorozat legjobb szakasza volt.

Ide kapcsolódik amúgy a sorozat másik nagy negatívuma: az epizodikusság. A részeknek alig volt közük egymáshoz (a Peleliun játszódó 5-6-7. részeken kívül), szinte mindegyikben mások szerepeltek, épp ezért nem lehetett az egyes karaktereket megismerni, nem tudtad őket megsiratni. Sokszor volt, hogy meghalt valaki, és én nem tudtam őt sajnálni, mivel épp azon gondolkodtam, hogy ki is lehet ő. Talán ha az évad elejére tesznek egy karakterizálós epizódot, hogy megismerjük őket, és nem a végére, akkor jobban működött volna a sorozat.

Az sem segített sokat, hogy minden második szereplő ugyanúgy nézett ki. Egyik résznél, 40 percen belül 3 csávót kevertem össze egymással, folyamatosan vissza kellett néznem, hogy ez most kicsoda, meg mi történt akkor azzal, akinek ezt a csávót hittem. Ez pedig óriási mértékben rontotta a sorozat élvezeti faktorát.





















Az epizodikusságból következik az, hogy gyakorlatilag nem volt főszál a sorozatban, csak jöttek folyamatosan az újabb harcok, a különböző szigeteken. Sokszor nem is láttuk a harcok végét, egyszer csak vége lett, meg ilyenek. Ráadásul folyamatosan ugrált a sorozat az időben (mármint előre), tehát ha egy kicsit is lankadt az ember figyelme, egyből nem tudta, hogy most akkor milyen év milyen  hónapját is írjuk. Ez pedig szintén rombolta a sorozat élvezhetőségét, sokszor azon kaptam magam, hogy ilyen dolgokon gondolkozom, miközben nézem a sorozatot. Egyszerűen nem tudott lekötni a The Pacific, mint sorozat.

Viszont a látvánnyal nem lehetett gondunk, gyönyörű beállítások voltak, a csaták szépen  meg voltak csinálva, és a szigetek is gyönyörűek voltak. Nem tudom pontosan mennyi CGI volt benne, de én sehol sem vettem észre, hogy lett volna, ez pedig szintén jó jel. A sorozatnak nagyon ment még a háború borzalmainak bemutatása, tökéletesen tudták érzékeltetni, hogy milyen rossz volt az ott harcolóknak. Ezért is írtam amúgy, hogy inkább dokumentumfilm volt ez, mint sorozat.

A másik háborús sorozatot, a Band of Brotherst még nem láttam ugyan, de nagyon remélem, hogy az sokkal jobb lesz, mint a The Pacific, mert ez a sorozat nekem elég nagy csalódás volt. A fináléra sehogy sem tudok több pontot adni 5/10-nél, és az évad is csak 6 pontot kap. Reménykedjünk, hogy a következő sorozat, melyben Steven Spielberg executive producer lesz (azaz a Terra Nova), jobban fog sikerülni.

86 komment

Címkék: kritika sorozat évadzáró sorozatzáró the pacific 5outof10 6outof10

A bejegyzés trackback címe:

https://habibarpult.blog.hu/api/trackback/id/tr472011800

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hipra 2010.05.18. 08:42:17

A The Pacific nekem is óriási csalódás volt, végig se néztem, mostmár azt hiszem nem is fogom. A Band of Brothers tetszeni fog, teljesen más.

Cathcart_ezredes 2010.05.18. 08:59:45

Elég sokszor megnéztem a Band of Brotherst, és azokban a pontokban veri a Pacificot, amik nem tetszettek neked benne, szóval biztos szeretni fogod: a szereplők megkülönböztethetők, megismerhetők, van kiért izgulni, stb... Én a Pacificből csak a negyedik részig jutottam, nekem nagyon nem jött be. Főleg az Elit alakulat után tűnik nagyon ócskának.

Krinyo 2010.05.18. 09:00:41

Össze sem lehet hasonlítani a kettőt, a BoB klasszisokkal jobb, mint ez volt. Nem is ertem hogy maradhatott ki eddig. :)
Nagyon vartam a Pacificet, de pontosan ezeket a hibákat vettem eszre en is, amiket felhoztal. Csalodtam benne, lapos volt es unalmas. Nem lehetett azonosulni a szereplokkel, neha tenyleg alig lehetett felfogni, hogy ki kicsoda es mit keres ott.

Cooler 2010.05.18. 09:16:02

Csatlakozom az előttem szólokhoz. Csalódtam én is, talán a Band of Brothers "túl magasra" tette a lécet. A Pacific 4. v. 5. része után elővettem a BoB-ot és elkezdtem azt nézni, ellenben a Pacific-ot abbahagytam. Egyszerűen nem érdekelt, mert unalmas, drámaian vontatott, több volt a "városi" meg kimenős jelenet, mint a harcok a szigeteken.

Ha udvariatlan lennék, úgy fogalmaznék: "Egy lapos, fos az egész". A BoB első része már egyedül leveri az egész Pacific-ot. :S Pedig az még csak a kiképzés...

Amikor megtudtam tavaly, hogy március 15. a nagy nap, számoltam a napokat, hogy mikor kezdik végre... csalódtam.

Gyász.

tjunior 2010.05.18. 09:18:17

Őszintén szólva csak az 1.részt láttam, de nem dobtam magam hanyatt tőle, a szereplőket meg sem tudtam különböztetni egymástól.Azért lehet végignézem, csak kicsit unom már ezeket az amerikai hőseposzokat.

madai 2010.05.18. 09:18:32

Az a helyzet, hogy mivel nem előzmény nélküli, ezért képtelenség nem összehasonlítani az Elit Alakulattal. És hát ahhoz képest szar volt. Alíg megjegyezhető karakterek, szétszaladó történet és ami a legidegesítőbb: háborús filmben talán még soha nem hallottam ennyi szomorú hegedűszót. Állítólag a Kertész Imrés holokauszt film is ettől lett nézhetetlen, bár azt soha nem fogom megtapasztalni. Javaslom a Dynamic Duo-nak hogy hagyják abba, mert a végén még letámadnak egy 300 millió dolláros Vietnám eposszal, amiben nem lesz más csak síró katonák és zokogó rokonok.

Rönkugró 2010.05.18. 09:27:52

Azert a fentiek nagyban abbol adodtak a hadszinter jellegebol. A BoB-ban egy cselekmeny szalra fel lehetett fuzni a sztorit, hiszen a patraszallo katonak folyamatosan kuzdottek egy jol behatarolhato hadszinteren a haboru vegeig.

A csendes-oceanon viszont a harcselekmenyek kulon szalak voltak. Kulombozo egysegek harcoltak kulombozo szintereken. Adott esetben sok ido telt el ket partraszallas kozott.

Nekem is feltuntek a fentiek, egyet is ertek veluk, de ha a valosaghusegen volt a fo szempont (es hat azon volt), akkor nem nagyon lehetett volna ezt maskeppen kivitelezni.

rövid 2010.05.18. 09:33:38

Az egyetlen jó dolog a sorozatban az a főcím. Ennyi sajnos.

larry 2010.05.18. 09:43:33

A BoB története nem ölelt át egy évet sem (ha nem számoljuk a bevezető részt) , illetve ott jóval kevesebb volt az üresjárat, ebből könnyebb jobbat csinálni.Emellett nekem a BoB karakterei közül is volt olyan, akiket az első egy-két részben nem tudtam megkülönböztetni, de mivel ott végig ugyanazokat láttuk, ez megszűnt.
A Pacific-koncepció az volt, hogy nem fiktív, "prominens" tengerészgyalogosok szemszögéből nézzük végig az eseményeket. Sledge és Leckie könyvet írtak, Basilone pedig elég nagy sztár volt, adta magát a három karakter. Olyan nem nagyon volt, hogy valaki Guadalcanaltól Okinaváig mindenhol végignyomta volna az egészet(három év), így a dolog jellegéből adódik, hogy töredékeket kaptunk csak.
A Pacific 10 részéből legalább négyben nem a harc volt a téma, ami nyilván szintén fontos, de szétesik a történelmi szál. Simán elbírt volna legalább 15 részt, és akkor nincs ez a hiányérzet.
A valódi főszereplő pedig Snafu, csak ezt még a készítők se tudják...

Matheo · http://hobbymania.blog.hu/ 2010.05.18. 09:47:07

Egyet kell értenem az előttem szólókkal! Én is észrevettem a hibákat (bár a 8-as rész nekem is kedvencem volt), de azt kell hogy mondjam, a Band of Brothers karaktereiben, történetében és szerethetőségében is messze veri ezt a minisorozatot.

Kankalinka 2010.05.18. 09:47:15

Rég vártam valamit annyira, mint ezt a sorozatot, de nekem is nagy csalódás volt a BoB után. Azt legalább 15x láttam, tudom kívülről. A TP-ben tényleg a főcím a legjobb, és a zenéje. Ennyi. Nekem állatira koncepciótlan volt az egész... Mindenesetre megvettem a könyvet, még nem olvastam végig, de már most jobban tetszik, mint a sorozat.
És kedves mutorlife, a BoB tuti tetszeni, 1000x jobb, mint a The Pacific.

gonosztojás (törölt) 2010.05.18. 09:47:18

Röviden de velősen:
Nagyon szar volt.Tele utánérzésekkel, más hasonló filmekből másol klisékkel.Az, hogy Errol Flinn és Robert Michum hajdani csendes óceáni háborus filmjeiből tolvajoltak, csak blamálja ezt a híg fost.
Osztályozás:Broáf.

Illúzióromboló kockacukor 2010.05.18. 09:49:45

Csatlakozom az előttem szólókhoz. Az egyetlen ember, akit a 8. részig megjegyeztem az Basilone volt, hát tessék. Fogalmam nincs ki kicsoda, pedig rémlik, hogy az elején volt 2-3 kölyök, akik elszakadtak egymástól.
Ha Ryan 8 pont és BoB 10, akkor ez max 2. Az egyetlen ami átjött a sorozatból, hogy eszméletlen szép helyeken harcoltak és néha rohadt rossz körülmények között. De a sok esőt háború közben már a Forrest Gumpban és a Szakaszban is láttuk. Annál többet nem sokkal nyújtott ebben sem.

chr(27) 2010.05.18. 09:53:06

Ezt szeretem, valamelyik nyavalyas elmond 1-2 negativumot egy sorozatrol, utana meg jon a korus, hogy milyen szar.

Szerintem nagyon jol sikerult a Pacific, fantasztikus kepi vilaga van, magam ele tudom kepzelni az egeszet meg most is. Kivalo szineszek voltak az "epizodszerepekben", Leckie es Sledge is a szivembe lopta magat, bar az elejen idegesitett, hogy Leckie milyen lezser, es Sledge mennyire buzgo.

A foszal b*zmeg az volt, hogy az Egyesult Allamok legyozte Japant a masodik vilaghaboruban. Oke? Lehet tovabb nyekeregni nyomik.

Manyizga (törölt) 2010.05.18. 10:04:29

Azért lett epizodikus a sorozat, mert - az európai hadszíntérrel ellentétben - nem volt olyan alakulat, aki az összes fontos hadszíntéren előfordulHATott volna. Így nem egy szakasz/század/ezred életét követte a Pacific, hanem többét. Ezért aztán sokkal kaotikusabb lett, mint a BoB.

A BoB ráadásul egy kész regényen alapult, szépen kidolgozott szereplőkkel és cselekménnyel. Sokkal jobb lett volna, ha Leon Uris: Meghalsz, Tengerész! c. könyvéből csinálnak ilyen költségvetésű sorozatot. (legeza.oszk.hu/sendpage.php?rec=li2263)

gonosztojás (törölt) 2010.05.18. 10:04:39

@chr(27):
Egy sor izgalmasabb és pörgősebb 50-es 60-as években készült film megy jelenleg pl. a MGM-en.
Mondjuk a "Levelek Iwo Jima-ról" hoz képest ezt a bóvlit hov teszed?

Negrogo 2010.05.18. 10:11:54

Elkezdtem en is nezni aztan ha jol emlexem a 3. reszig kovettem utana meg meg lattam 1-2 reszt azt is csak azert mert semmi mas nem volt a tv-ben es unalmamban beleneztem. De ugylatom akkor masok igy voltak ezzel.

Kankalinka 2010.05.18. 10:13:50

@Manyizga: Az egy nagyon nagyon szuper könyv!!!!!

chr(27) 2010.05.18. 10:15:45

@gonosztojás: azt nem ertem, hogy van pofatok bovlinak hivni. En se vagyok egy Hollywood rajongo, de a Pacific nagyon igenyesen van elkeszitve. A Levelek Iwo Jima-ra mar nem nagyon emlekszem, de szerintem nem egy sulycsoport. Ha neked izgalom es porges kell, akkor nezz meg egy fikcion alapulo haborus filmet, amit vmilyen regeny alapjan keszitettek. A Pacific szereploi meg eppenseggel valosagos szemelyek, de ez sokaknak itt nem esik le. Nem lehettek nyilvan nagyobb arcok, ha egyszer ilyenek voltak. Lehet visszamenni az RTL-re Baratok Kozt-ot bambulni, Berenyi Miklos ui. szerepel az epizodok 99,9%-aban.

proletar 2010.05.18. 10:18:09

hát igen, illett volna az elit alakulattal kezdeni a dolgot, hiszen az volt a projekt előzménye. annak meg a ryan közlegény. ettől függetlenül amit leírtál, abban igazad van. mikor a végén megmutatták kivel mi történt a háború után fogalmam sem volt hogy ki kicsoda. az is igaz hogy ami ennek a gyengéje volt, az volt a BB erőssége. ez valószínűleg annak köszönhető hogy ott jobb és egységesebb (egy) volt az irodalmi alap, ráadásul ott az egész sztori egy alakulatról tudott szólni. viszont nem értek egyet abban hogy az utcsó volt a leggyengébb rész. szerintem az egyik legerősebb és a BB-ben is az volt: mikor a katonákra egyszer csak "rászakad" a béke, hirtelen egészen más dolgok érvényesek, a közelmúlt mintha valami elképzelhetetlen zavaros álom lett volna, egy éles határvonal húzódik az életükben és sokan el se tudják képzelni mi lesz velük a bajtársaik nélkül, hogy illeszkedjenek vissza a civil életbe. szerintem ezt nagyon plasztikusan és hatásosan mutatta be mindkét sorozat záróepizódja.

Zsüli · http://musiquedujour.blogspot.com/ 2010.05.18. 10:18:30

tűkön ültem hónapokig, hogy mikor jön már el végre március 15. a főcímet már rég imádtam.

...és aztán ennyiben is maradtam. a főcím isteni, a sorozat meg csalódás.

mikor meghalt valaki, folyamatosan a pasimat kérdezgettem, hogy hát ez ki volt? .. és ez? ... ő sem tudta a választ. volt 3 ember, akiről kb tudtam, hogy kicsoda, de azok is annyira jellegtelenek voltak, hogy totálisan érdektelen volt számomra, hogy meghalnak, vagy sem. semmi szerethető nem volt a karakterekben. megkockáztatom, hogy különösebb karakterek sem voltak.

gonosztojás (törölt) 2010.05.18. 10:22:37

@chr(27):
A "Levelek.." biztos nem egy súlycsoport ezzel a szarral. Clint eastwood megcsinálta amerikai szemszögből és másik filmben japán szemszögből is.Mestermű ahogy a két film cselekményei keresztezik egymást.
Az MGM filmek 40-50 év után is sokkal jobban felépítettek, húzósabbak. Ugyanúgy amerikai és japán katonasorsok vannak bennük.
Az igazság hogy annyira felesleges volt ezt a cart megcsinálni mint Koltainak a Sorstalanságot a Schindler film után.

báró Csekonics 2010.05.18. 10:32:30

A Band of Brothers teljesen más (jó értelemben), szóval azt érdemes megnézni, kellemes csalódás lesz a Pacific után.
Én is próbáltam szeretni ezt a sorozatot, főleg mivel a Band of Bortherst imádtam, de ez valahogy nem olyan... :-(
Szépek a trükkök, meg látszik is hogy nagyon sok munka és pénz van benne, de mégsem áll össze valahogy.

Amúgy a Levelek Iwo Jimáról meg ez tényleg nem egy súlycsoport - az fantasztikusan sikerült. (Az 'amerikai változat' a Dicsőség zászlaja valahogy nem jött be annyira, de ez már egyéni ízlés dolga.)

TheQuestion 2010.05.18. 10:40:02

Én még követni ugyan tudtam, hogy ki-kicsoda, nekem az volt csalódás, hogy mindig ugyanazt a féltucat ázsiai statisztát lövik le benne. A japán katona a harcban nagyon sematikus, vagy annyit látsz belőlük, hogy villog a bunkerben a torkolattűz, vagy ész nélkül belerohannak a géppuskatűzbe. Ennél azért többet csináltak...

Az Elit alakulattal pedig azért nehéz összevetni, mert tök más a környezet. Ott mindig civilizált környezetben vannak. Vannak jó kaják, kurvák, pia, itt meg csak pálmafák, dög meleg, folyton esik, és mindenféle csúszómászó...Szóval ez az egyik zöld pokolból a másikba miliő azért nekem átjött.

Marianer 2010.05.18. 10:40:18

@chr(27): Igaz. Aki ezt bóvlinak nevezi, az a valós életet nevezi bóvlinak. Ha valaki veszi a fáradtságot és utánaolvas a neten, rájön, hogy szinte a legrövidebb jelenet is valós történéseken alapul. A bóvli az lenne, ha a nézők szája íze szerint megírt, kitalált történeteket adnának, lehetetlen és valószínűtlen karakterekkel.
Az életnél nincs izgalmasabb és az a sorozat azt mutatta. Bóvli, hogy Basilone a karjára fekteti az izzó csövű géppuskát és lelő háromezer (!!) japánt? Így történt. Ezért tüntették ki. Bóvli, hogy miután visszakérte magát a frontra, a halála előtt röviddel elintéz egy japán bunkert úgy, hogy felmászik a tetejére? Így történt. Ezért tüntették ki. Bóvli, hogy az egyik szereplő hazatérve egy galambot sem tud már lelőni? Így történt. Stb. stb.
Nekem inkább az a bajom a sorozattal, hogy nincs meg a magyar párja. Szép dolog Amerika hőseit látni, de még szebb lenne a mi hőseinket, az ő tetteiket látni.

Bozdurgán 2010.05.18. 10:40:43

Csak nekem tűnt az elit alakulat egy soha véget nem érő folymatos fegyverropogásnak?:)időnként halálsikolyokkal, és repülő testrészekkel teletűzdelve?

Riasom 2010.05.18. 10:45:42

Valahol baromi vicces, hogy dramaturgiai szempontok alapján értékelitek a valóban megtörtént háborút, illetve az abban valóban részt vett embereket. Legközelebb majd jobban igyekeznek, hogy tovább maradjanak életben, és megjegyezjető maradjon az arcuk epizódokon keresztül. Biztos John Basilone özvegye is azért nem házasodott újra, mert az majd jobban mutat a záróepizódban...

Ettől függetlenül tény, hogy a BoB (vagy az Iwo Jima-i filmek) alaptörténete könnyebben megfilmesíthető, de a cél szerencsére itt is inkább a hitelesség volt, mint a "jó" forgatókönyv.

Mellékszál, de én nagyon irigylem az ameriakiakat, hogy vannak/voltak valódi II. vh-s hőseik, egy Richard Winters vagy egy John Basilone itt is elkelt volna példaképnek a háború után, és biztos voltak is ilyenek, csak az ötvenes években nem lett volna szerencsés azzal dicsekedni, hogy valaki hány "ruszkit" nyírt ki vagy tartott vissza a keleti fronton.

gonosztojás (törölt) 2010.05.18. 10:47:47

@Marianer:
hehe..
Mire gondolsz a hazaival?
Vitéz Jány Gusztáv belehajtja az orosz télben a nyári öltözetű, első világháborus mauserrel felszerelt magyar bakákat az orosz géppuska tűzfüggönynek?
A különféle honfoglaókról elnevezett védvonalak szerencsétlen katonáit ahogy a "zseniális"létesítményt (kb.100 évvel azelőtti harcmodor eszközei)a ruszkik egyszerűen kikerülik és két tűz közé szorítják őket?
na nemá...

Riasom 2010.05.18. 10:53:01

@gonosztojás: ahogy a sorozatban is elhangzik, Peleliut (remélem jól emlékszem a repülőteres sziget nevére) is tök hiába foglalták el hatalmas véráldozattal, mert a repteret soha többet nem használták az invázióhoz... Az egyes katonák hősiességét szerintem nem rombolja az, hogy hülye célokért áldozzák fel őket, csak szomorúbbá teszi a dolgot.

MagyarZizzi (törölt) 2010.05.18. 10:56:09

A Pacific első részét azért néztem meg, mert nagyon kíváncsi voltam rá az Elit alakulat után, a többi részeket meg azért, hogy legyen min nevetnem. Ez a sorozat egyszerűen kínos volt, aránytalan epizódokkal, arctalan ellenséggel (a japán katona azért nemcsak abból áll, hogy üvöltve belerohan egy szál karddal a géppuskába -- ha pedig ezt teszi, olyan ellenség, akit az elszántságáért tisztelni is lehet szerintem), és elképesztő félrefordításokkal ("Nincs semmi bajod!" -- hát persze, azon kívül, hogy most lőtték szitává). Azt viszont sikerült visszaadnia, milyennek láthatta egy amerikai katona ezt a háborút: ugrálnak egyik szigetről a másikra, néha tök fölöslegesen, és maguk sem értik, miért, borzalmas körülmények között, de csinálni kell... jó, hogy ezt kihangsúlyozták.

drazsé 2010.05.18. 10:56:43

@gonosztojás:

halt!

erre reagálok

nagyon nem úgy történt, ahogy sokan elképzelik, bár még sok a kutatnivaló a 2. magyar hadsereg tekintetében, de... volt téli felszerelés, nagy része nem került kiosztásra, nem voltak t34es hordák, a teljes frontszakaszon magyar számbeli fölény volt, nem volt orosz géppuska tűzfüggönynek hajtás

a valóság sokkal, de sokkal szomorúbb... sajnos, soha nem fogják feldolgozni filmen (mondjuk sorozat) pedig kifejezetten megérdemelné mind a téma, mind az elesettek

de témára:

SZVSZ a pacific, mint sorozat, mint film, elég .. hát szar
ettől föggetlenül azoknak, akik akár csa kicsit is érdeklődnek a téma iránt (2.vh, és csendes-óceáni hadszíntér) mondhatni kötelező
inkább dokumentum-játékfilm lett a vége, nem valószínű, hogy díjakat nyer (egyébként nyerhetne) és mindenképpen egyben érdemes megnézni (majd hétvégén)

ami visszaemlékezést, leírást (mert ugye személyesen nem voltam ott) olvastam, az alapján a sorozat hitelesen mutatja be a csendes-óceáni hadszínteret és harcokat

gonosztojás (törölt) 2010.05.18. 10:57:55

@Riasom:
A tábornokok midenhol ólomkatonásdit játszanak háború idején.Teljesen igaz, hogy egyszerűbb lett volna egy szigetet két tucat B-Liberatorral szarrá bombázni két nap alatt és nem hónapokig szarakodni a sárban.

ZX 2010.05.18. 10:59:42

Nem értek egyet. Szerintem igenis jó sorozat, a szereplők is megismerhetők. A történetnek nem az a lényege, hogy egy szálon fut a történet, hanem az egyes hadszínterek hangulata a fontos. Peleliu és Iwo Jima kegyetlensége, Okinawa fásultsága, amikor már az ameriaknak tele van a töke az egésszel, mennének haza, miközbena japcsik tudják, hogy veszítettek, mégis elkeseredetten egy szál karddal is rohamoznak. És ezt igenis remekül mutatja be a rendező.

ZX 2010.05.18. 11:01:06

@gonosztojás: Ezt most ugye nem mondod komolyan? Peleliut és Iwo Jimát is konkrétan szarrá lőtték, ronggyá bombázták, Iwon mégis 21.000 japán várta a partraszállást.

drazsé 2010.05.18. 11:01:56

@MagyarZizzi:

konkrétan el is hangzik Basilone szájából, hogy nevezhetik aminek akárják a japánokat a katonák, de mindig tiszteljék azt, hogy mindenáron az ő megölésükre fognak törekedni

BTW, a leírások alapján nagyjából tényleg ennyit láthatott az átlag amerikai a japánokból, mert vagy be voltak ásva tökig valahová, esetleg lesállás (Okinawás rész, amikor a szarni induló amerikait kergetik meg pl), vagy ha már érezték, hogy game over, akkor banzai, és annyi amerikait megölni, amenynit lehet

megjegyzem, ha jól emlékszem, nincs kellően kidomborítva, de szintén okinawa, amikor sledge-ék elkezdik üldözni a "menekülő" japánokat... az klasszikus

gonosztojás (törölt) 2010.05.18. 11:05:22

@ZX:
Bizonyos értelemben az Iwo-i harc is felesleges volt.A japánok el voltak vágva minden utánpótlástól.A szigetről sehova nem mehettek mert ott volt az ami flotta. A harcok befejezésekor már több ezer egyszerűen éhenhalt.

drazsé 2010.05.18. 11:05:35

@gonosztojás:

Canal után volt egy "módszerváltás" a japánoknál (bukóra fordult a háború)

okinawán már minden egyes (veterán) tengerészgyalogos tisztában volt vele, hogy menynire szart sem ér a partraszállást megelőző zárótűz (de természetesen ott is azt mondták nekik, hogy azt senki nem élheti túl - hát de)

SzocsO 2010.05.18. 11:05:49

@Manyizga: biztos a kezükbe vették ezt a könyvet is - személy szerint az egyik legjobb háborús regény, amit olvastam - de egyrészt az Iwo Jima-i partraszállásig követi a háborút, másrészt meg biztos kellett vona belőle vagy 20 rész. Filmet is csináltak már belőle az 50-es években.
Meg aztán abban is lenne "üresjárat", meg "nyafogós rész", ami hasonlóképp csak fanyalgást váltana ki.

De amúgy aki nem olvasta, és nem tetszett neki a Pacific, az sürgősen kezdjen neki, és meglesz a BoB fílingje a csendes-óceáni harcokról. Itt lesznek megjegyezhető karakterek, és nagy, véres csaták.

ZX 2010.05.18. 11:08:07

@gonosztojás: Persze, hogy az volt, ahogy Peleliu is, mert a sziget stratégiailag nem sokat ért, még a reptér ellenére sem.

Pilgram (törölt) 2010.05.18. 11:09:29

a BoB sokkal jobb volt, na. igaz, ott a szereplőválogatás is parádésra sikerült, nagyon hitelesek voltak.

01020304 2010.05.18. 11:10:40

Örülök, hogy vége. Azt éreztem minden rész előtt, hogy adnom KELL neki még egy esélyt. Nem kellett volna...

Az első rész nagyon jól bemutatta, mire kell számítani: a dzsungelből 10 méteres sávban rohamozó, egyet sem lövő japánokat halomra hentelik két-három géppuskaállásból. Semmi izgalom és látvány, csak lőnek. Aztán a második rész is ugyanezt a színvonalat hozta.
A sorozatban végig nem volt semmilyen kötődés a szereplőkhöz, ezáltal izgalom sem: "csatajeleneteket" kattintottam tovább, mert így unalmasak voltak.

Ryan: 9/10 BoB: 10/10 Pacific: 3/10 (2-es lenne, de beletettek egy "tabu" fegyvert, a lángszórót)

Pilgram (törölt) 2010.05.18. 11:11:18

ja és még egy: a BoB-ban a kiképzés bemutatása az elején nagyon sokat dobott a sorozaton.

SzocsO 2010.05.18. 11:11:51

@SzocsO: Ja, persze Leon Uris Meghalsz tengerész/Battle cry könyvére gondolok.

gonosztojás (törölt) 2010.05.18. 11:13:37

@drazsé:
Ja..:)))
Azt még a magyar katona is tudná, hogy ha megjelennek a hadihajók partraszállást előkészíteni akkor a parti sávot fogják lőni. Addig odanem szabad menni amíg el nem hallgatnak.Aztán ha jön a támadás, iszkiri előre a kellemes tüzelőállásokba amiket a hajóágyuk alakítottak ki nekik szivességből..:)))

Vorbis 2010.05.18. 11:30:56

Akiknek tetszett a Band of Brothers, ajánlanám a Generation Kill sorozatot. Szintén HBO-s, csak nem II. VH, hanem Öböl háborús, és nagyon jó. Pacific meg nekem is hatalmas csalódás volt, utolsó pár részt már nem is néztem meg.

Rigghead 2010.05.18. 11:38:44

Generation Kill nekem nagyon nem jött be és párhuzamot sem vonnék a két sorozat közt. BoB és Pacific és Ryan közlegény (trilógia ugye) a hősiességet emeli ki, a Generation Kill meg újvonalas rocker katonákról szól.
Így befejezésképp, Pöröly azért legalább annyira befértkőzött a lelkembe, mint Winters százados...
én ezért adok egy 7/10 -t

Árkászati Hadimérnökség 2010.05.18. 12:04:06

Persze, szétszálazott egy történet...
Párszáz sziget, amin négy év alatt végig kellett menniük. Nem is gondoltam, hogy olyan szép, egy főszálból álló lesz a történet. Meg arra sem, hogy szegény Sledge-ék csak '46-ban mennek haza, miután még a megszállásban is részt kellett venniük.
Szép húzás volt a végén a Leckiet hazaszállító taxis, aki már fél éve otthon volt: "Ott voltam Normandiában, de Párizsba jártam szabadságra. Nektek meg ott volt a malária" - vagy valami hasonlóval búcsúzik, és nem fogad el pénzt a fuvarért.
Ez a sorozat nem is az epizódok különállása, hanem az egyes jelenetek külön-külön is nagyszarű volta miatt jó háborús filmsorozat. Akár film is lehetne, mármint nem vágva, hanem feldolgozva. Illetve lenne, de a két és fél-háromórás, pláne folytatásos (I-II. rész) háborús filmeposzok kora lejárt. Illetve talán nem: az Eastwood-dupla (amit egymás után egyben néztem meg) új életet hozott a műfajba.
A jelenetekről: a csapat a Ryan közlegény óta nagyon sok tapasztalatot, ötletet halmozott fel ebben a műfajban, van még bennük egy-két film, vagy sorozat, remélem.
Gunny becsavarodása a kedvenc jelenetem.

Csődör Johnny 2010.05.18. 12:11:16

a band of brothers egészen más, mert ott egy alakulat sorsát követjük nyomon, igy lesz időd megszeretni a karaktereket és elsiratni őket. talán az európai környezet miatt jobban át is lehet élni.

de azt is meg kell értenetek, hogy a csendes óceáni hadszintér teljesen más volt az európaihoz képest. a német harcmodor összehasonlíthatatlan az ittenivel. itt nem szolt másról, csak a dzsungelről, egymás irtásáról, meg a japánok tulvilági, szívós elszántságról. nem voltak nagy taktikai csaták, nem voltak nagy stratégák mint európában, csak a készletek és humánerőforrások jelentették az erőt. ezt korrektül be is mutatták. ennyi volt a háború a csendes óceánon, ezért nem a film a felelős hanem a "történelem".

Csődör Johnny 2010.05.18. 12:17:27

@Riasom: vannak hősök, szomszédom, aki már elég idős, mindig elmeséli hogy pilota volt és 23 orosz gépet lött le, őt pedig 3szor lötték ki, de mivel jó pilota volt, és szerencséje is volt (!), mindig letudta tenni a gépét ugyahogy. 3szor átszökött az ellenséges vonalakon, és jelentkezett újra szolgálatba. persze a hálája az lett, hogy háború után el kellett hagynia az országot és belgiumban csizmadia volt. 10 éve jött vissza hazájába. nem tudom mennyi igaz ebből, de ha már a fele, akkor ő is van olyan nagy hős mint winters

ZX 2010.05.18. 12:20:08

Na végre vannak olyanok akik értik is, miről szólnak az egyes epizódok. :)

kalman.kalman (törölt) 2010.05.18. 12:20:35

Nem volt rossz, bár kevés volt a harci jelenet, de azokat jó oldották meg. Aki több akciót várt, az csalódott.
A japánok tényleg így rohamoztak, amikor fogytán volt a lőszerük, ez lehet, hogy szokatlannak tűnik, de így volt. Sőt, az I. vh-ban még minden hadsereg így támadott.
A Csendes-óceáni hadszíntéren sok elszigetelt csata volt, nem lehetett egy csoportot végigkövetni, megismerni őket, súlyos veszteségek miatt mindig változott a csoport összetétele.
Nekem tetszett, hogy a hátországot és s visszailleszkedési nehézségeket is bemutatták, hogy a végén végigkövették az életüket. Sledge elveszettnek tűnt, majd mégis PhD fokozatig vitte, könyveket írtak, családjuk lett.

John Basilone hatalmas név Amerikában, annak ellenére, hogy a magyaroknak semmit nem mond a neve, az egyik legnagyobb háborús hős, tragikus sorssal, megérdemelt egy önálló részt. Egy igazi Rambo volt.

Tetszett, hogy nem ismert színészeket láttam viszont, nem tudta volna elviselni Ben Afflecket, Brad Pittet egy sorozaton keresztül, nem tudtam volna azonosulni velük.
Sok szereplő egyforma volt, nem tudtatok velük azonosulni. Persze, mert ahogy megérkeztek, meg is haltak, csak katonák voltak, 20 éves srácok, akik egyforma ruhában kúsztak a sárban. A hadseregek már csak ilyenek, még egyformábbra szabták az amúgy is egyforma embereket.
Az egész sorozat sokkal kevésbé akciófilmes, mint a BoB, de nem rossz. Ez inkább dráma sorozat, bár nekem is tetszett volna több lövöldözéssel.

@madai: Ha készülne egy Vietnam sorozat, abban még kevesebb lenne a harci jelenet, mert ott a katonáknak még kisebb része vett részt a tényleges harcokban, még nagyobb volt a logisztikus, támogató csapatok szerepe. Lenne benne kurvázás, drogozás, hippi kommuna, háború ellenes tüntetés, visszailleszkedési nehézségek, love story, csak harc nem.

Cs 2010.05.18. 12:20:35

Igen kicsit kaotikus volt, hogy ki-kicsoda főleg az elején. De nem volt ez rossz. Mondjuk az utolsó részt még nem láttam ,tegnap elmulasztottam, majd talán ma este. De a sorozat jó volt. Nem ilyet vártam, nem olyan mint a BoB, néha nehéz követni, de van benne valami.

Riasom 2010.05.18. 12:26:27

@rollerpig: tudom, hogy vannak, vagy inkább voltak, de épp ez a baj, hogy le kellett tagadniuk vagy meg kellett szökniük, nemhogy Becsületrend... Amúgy nem lenne nehéz utánajárni a sztorik valóságtartalmának, elég jó irodalma van a II. vh.-s magyar katonai repülésnek, megjelent több visszaemlékezés is, egy ilyen "ász" történetét biztos, hogy sokan ismerik, ha így volt. Szerintem ha csak ráguglizol a szomszédod nevére, már kell adjon találatot. Itt is van pár forrás:
www.pumaszallas.hu/puma-tortenelem/Puma_tori_8old.html

fesztiválozó · http://legyenrend.blog.hu 2010.05.18. 12:31:02

Épp tegnap kezdtem el nézni, az első két részen vagyok túl. Eddig az Elit alakulat a nyerő, de ezt is végig fogom nézni.
Szerintem ez sokkal inkább dokumentumfilm, ahol nem is az egyes szereplők jellemváltozásán, fejlődésén van a hangsúly, de én az ilyeneket is szeretem, de másképp.

Nekem az Elit alakulatot még vezetési ismeretek tréningen is oktatták, (a 7. részt, Foy osromát).

TheQuestion 2010.05.18. 12:31:14

@rollerpig: Igaz-igaz, de pl Tarawánál olvastam olyat, hogy a japik éjjel kiúsztak az LVT-khez és hátulról a saját fegyvereikkel kezdték lőni a bárnyakúakat. Jó, nem volt Tarawa...

A japán katona árokharcban pl. verhetetlen volt és mestere volt a csapdaállításnak is. A távol-keletiek ravaszságát hiányoltam. Utalás volt rá, amikor Sledge csapdát gyanít a gyereksírásra, talán ennyi fért a sok dráma mellé.

Én a zombiszemű gyereket, a Sledge haverját bírtam. Volt egy nagyon hasonló ismerősöm, akit első körben biztos sokan vertek volna pofán, de szíve pedig volt.

Mogyoró007 2010.05.18. 12:32:05

Sziasztok. Én nem ismerem a BOB-t, most hallottam róla elöször.
Amúgy a Pacific-et végig néztem. Tetszett. Pont.

Flúgatlan 2010.05.18. 12:37:08

Nagyjából követtem, nekem tetszett. Nem vagyok nagy filmnéző, a többi emlegetett filmből csak keveset láttam, ezért összehasonlítani nem tudom másokkal.

Én hitelesnek tartom azt, amit a sorozatról írtak: azt akarta bemutatni, mit látott az átlag katona az egészből. Persze, nem voltam ott, nem lehetek benne biztos, de a dokumentumfilmekkel olyan nagy az összhang és emberileg is annyira reális az egész, hogy valószínűleg ez nagyjából teljesült. Ez a cél, a háború száraz, realisztikus bemutatása fontos.

14 éves fiammal direkt együtt néztünk meg pár részt, hogy lássa: ez a háború, nem a Gyűrűk Ura vagy az egyéb mesefilmekbeli dolog, amiért lehet lelkesedni. Itt is talált magának hőst ("Pörölyt"), de látta, hogy az igazi háborúban más hősnek lenni, mint a mesében.

drazsé 2010.05.18. 12:38:06

@rollerpig:

en.wikipedia.org/wiki/List_of_World_War_II_aces_from_Hungary

nem vagyok meggyőződve arról, hogy teljes a lista, sőt... de hátha rajta van

titkom 2010.05.18. 13:07:23

...hmm.. sorozat... no itt kell abbahagyni, mert a sorozatoknak CSAK másodlagos célja a mondanivaló, első a profit :-(((

borisz 2010.05.18. 14:05:40

@Riasom: jaj, istenem, egy _szórakoztató_(nak szánt) _TV_ _sorozat_ esetén lécci hadd kérjük már számon a dramaturgiát, az izgalmakat, meg a karakterekhez való kötődést, főleg, amikor ugyanez az alkotógárda a múltban már készített egy hibátlan háborús sorozatot

zsoltikam · http://catapult.blog.hu 2010.05.18. 14:14:16

total egyetertek, en csak 3-4 reszt neztem meg, de mikor azert a 3. reszben is keverem a karaktereket az kurva nagy gaz.

A csatajelenetek meg annyira kurvara sotetek voltak hogy alig lehetett latni valamit, mert minden este tortent, szerintem ez is egy kurva nagy minusz meg.

4/10.

[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2010.05.18. 14:21:11

nekem nagyon tetszett a Pacific: 9/10, sőt pár epizód 10/10 (pár pedig 6/10).
a kommentekben írt filmeket még nem láttam de sort kerítek rájuk mert jókat hallok mindegyikről.
a Pacific összes epizódját HD-ben néztem, nagyon nagy élmény volt.

egyébként tudtátok, hogy aki pörölyt alakítja (Joseph Mazzello), az a Jurassic Park filmekből a kissrác?

[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2010.05.18. 14:24:13

úgy látom, itt a legtöbben (sajnos) pont ott fejezték be a sorozat nézését, mikorra nagyon keményen felpörög minden (5.résztől).

ZX 2010.05.18. 14:26:07

@borisz: Dramaturgia volt benne. Izgalom? Annyi volt benne, amennyi az életben is. Szerintem se több, se kevesebb. Nem varázsolhatnak egy szigetre 500.000 japánt, ha azt csak 15.000 védte, csak azért mert neked nem elég az izgalom.
@zsoltikam: Kit keversz? 3 főszereplő volt. Leckie, Sledge és Basilone. Szerintem kurvára el lehetett különíteni a 3-at. Nem minden este történt. Peleliunál, okinawán és Iwon is harcoltak világosban. Guadalcanalnál meg nem harcolhattak nappal, ha egyszer éjszaka támadtak a japánok.

dzsugasvili 2010.05.18. 14:32:20

Az elején nekem marhára ellenszenves és szar volt ez a sorozat, kb. úgy a 4. részig, és még a harcjelenetek megszaporodása után is nehéz volt megszokni. Utána viszont elég jól megszoktam, és akkor már többnyire tetszett. Egyértelműen hiba volt a túl sok szereplő és szál mutogatása párhuzamosan, mert így valóban nem lehetett átlátni a cselekményt. Pláne az amúgy is nyomasztó japán hadszínteres sorozatnál kellett volna erre odafigyelni nagyon.

Összességében nekem csalódás volt, kb. olyan megoszlásban hogy az első 3-4 rész nagyon, a többi pedig hol tetszett, hol nem. Az Elit alakulathoz nem hasonlítható semmiképpen, mert az nagyon szuper lett. Itt még az volt a baj, hogy túl nagy volt a hangsúly az események helyett a szenvedős párbeszédeken, ami 10 50-55 perces rész esetében rontott az arányokon.

Nálam ez így 6/10, és szerintem kár volt 200 milliót kidobni rá az ablakon.

lof 2010.05.18. 14:35:42

en vegigneztem, nem tartom szarnak de a BOB szintjet sajnos nem uti pedig nagyon eros konyvek szulettek a temaban (A Leckie, a Sledge stb konvyei).

AZ en legnagyobb bajom a szineszekkel volt es gyakran a rendezessel. A szineszek atlagban eleg szarok voltak, kiveve talan a leckie-t jatszo meg a basilone gyerek. tul sok volt a szenvelges, a 1000 yardos tekintet imitalasa. A Snafu kifejezetten idegesitett a kis elszallt, bolcseszes manirjaival.

a rendezes: emlekezzunk csak arra a reszre amikor guadalcanal-on ejszaka lapulnak a lukaikban es az egyik gyerek megorul majd sajnos kenytelenek agyonverni hogy ne hozza rajuk a japanokat. es akkor az egesz vegen hangosan, jol erthetoen es tagoltan kimondjak hogy a huje nezo is megertse "sajnos meg kellett tenni mindannyiunk erdekeben". na ez az ami tonkre tesz egy haborus filmet.

masik: az okinawa-i resz nagyjelenete amikor a felig rohado japan no sledge karjai kozt hal meg. a valosagban, legalabbis sledge memoarja szerint a no kerte hogy loje le, o nem birta majd kiment majd besetalt egy masik tengereszgyalog es lelotte a not. majd sledge megkerdezte tole hogy dehat mit csinalsz? mire a ficko , hat a ven japcsi meg akart halni, nem?
egy kicsit mas, mi?

ZX 2010.05.18. 14:43:02

@lof: Peleliun volt mikor agyonverték a társukat.
Nem olvastam a könyvet, gondolom azért más, hogy lássuk hogy alakul Sledge, és ugye ott van a jelenet amikor nem tudja előni a japán srácot, de a társai lelövik. Így oldották meg.
Amúgy nem félig rothad, hanem a beleit "kidöntötte" az akna amit kunyhóra küldtek.

kalman.kalman (törölt) 2010.05.18. 14:43:20

@zsoltikam: ja, hogy éjszaka harcoltak, az tényleg nagy baj, mert a valóságban is éjszaka harcoltak, de a kedvedért átírhatták volna ezt a nagyon fontos történelmi tényt is.

A szereplők jók, elkülöníthetőek, akiket el kell különíteni, akiknek meg az a szerepük, hogy csak egy átlag amerikai katonát alakítsanak, azok egyformák, mint minden katona a valóságban is.

A japánok meg azért nem szerepelnek többet, mert keveset fogtak el élve. Ez nem a nyugat-európai hadszíntér volt, nem voltak nagy városok, tankcsaták, amik látványossá tették volna a filmet.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.05.18. 14:46:17

@Rönkugró: Szerintem meg nem. Leugrottak. Aztán visszavitték őket. Aztán megint ugrás Haollandiában. Egy kis bohóckodás az 5. részben - időben ugorva! - aztán Bastogne. Pont olyan, mint a szigetharc eddig...

A Pacific alapvető jellegtelenségét muataja, hogy még címe sem volt a részekek. Kicsit olyan volt a film, mint a techdemó PC játékok. Szép látvány, de azon túl semmi.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.05.18. 14:49:14

@chr(27): Mert a BoB-hoz képest ez minden, csak nem igényes. Max. képi világban. Ha egy teljesen más banda csinála volna, akkor OK. De ezet lényegében 1:1-ben ugyanazok csinálták, mint akik a BoB-ot. Ehhez képest egy nagy rakás... Mintha elfelejtettek volna filmet készíteni.

lof 2010.05.18. 14:51:53

@ZX: tudom hogy nem rothadt:) de nem mindegy neki? csak egy japcsi.

en csak azt mondom hogy sirosabbra es szajbaragosabbra sikerult mint a BOB es szarabbak a szineszek.

ZX 2010.05.18. 14:52:53

@molnibalage: Ugyanazok csinálták igen, csak elfelejted, hogy az egész filmet egy merőben más háborúhoz kellett igazítani. Egyszerűen képtelenség egy teljesen más dologból ugyanolyat csinálni. Szerintem igenis jól oldották meg a dolgokat, a harc és nem harc jelenetek pedig pont olyan arányban voltak mint a Band of Brothers esetében.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.05.18. 14:54:21

@gonosztojás: Nézd meg, hogy Iwo Jima milyen tüzérségi tüzet kapott vagy pl. Betio. Ehhez képest a védők nagy része túlélte az előkészítést.

Szerinted akkor csak bombázzással mire lehetett volna menni?

Jaj...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.05.18. 14:58:14

@ZX: Egyetlen vicces párbeszédet sem tudok visszaidézni sőt szinte semmilyet...

A 3 főszereplő nevén kívűl egy szereplő neve ugrik be. Hamm. Ennyi. Nem tudom az alakulat nevét sem. A gülüszemű zombi szinte végi benne volt, de még az ő neve is rejtély előttem. a BoB-ból bármikor felsorolok 20 nevet, pedig ott is volt olyan szereplő, aki nagyon háttérben volt a sorozat végéig, vagy csak alig alig szerepelt.

www.sg.hu/listazas.php3?id=1234989338

Hát itt sem éppen a hízelgő vélemények vannak tálsúlyban...

ZX 2010.05.18. 15:06:05

@molnibalage: Hát egy háborús filmben pont leszarom van-e vicces párbeszéd.
Nem egy alakulatról van szó, szóval nehéz is lenne a nevére emlékezned. Amúgy az 1. tengerészgyalogos hadtesthez tartoztak. (1st US Marine Corps /USMC/)
A gülüszemű zombi Shelton volt. :)
A BoB-ból például Wintersen meg Bullon kívül nem ugrik be senkinek a neve. (Mondjuk rég láttam illetve olvastam).

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.05.18. 15:10:31

@ZX: A vicces jelző az csak egy jelző. Mondhatnám, hogy drámai, stb. Nem emlékszem a cselekmény szálra, semmire. Jellegtelen az egész.

ZX 2010.05.18. 15:12:51

@molnibalage: Ízlések és pofonok. Nekem nagyon átjött. :)

itoh 2010.05.18. 15:32:27

Eddig a koromnak tudtam be, hogy nem ismerek fel szinészeket, illetve keverem öket. Megnyugodtam , hogy valószínűleg nem igy van mert a blogíró is hasonlóan járt.Mint ahogy a szinkronszinészek beszédét sem tudom sokszor kivenni, de tapasztalatom szerint a fiatalabbak sem.A sorozatról ugyanaz a véleményem mint a blog írójának.

ekszpert 2010.05.18. 15:59:49

@Cooler: Teljesen ugyanez a véleményem. Számoltam visszafelé a napokat és nem érte meg a várakozást. Az utolsó részeket már csak azért néztem, hogy ki legyen pipálva . . .

macskafaraok 2010.05.18. 16:12:54

-) a post írója nem láttam még a BoB-t, nem is értem hogy a nélkül hogy merte egyáltalán megírni ezt a valami itt fentebb.
-) akik a túl sok ’fekete, nem lehet látni semmit’ –re panaszkodnak, üzenem, a divx –es verziókat nézve soha nem lesz jobb
-) Európai ember nem érti hogy az USA-ben mit gondolnak a Iwo Jima és hasonlókról. Basoline meg kb. mint itthon ki is? mondjatok csak egy hasonló háborús hőst (magyar) !!!

chr(27) 2010.05.19. 08:31:14

Maradjunk annyiban, hogy akinek színes lányregényekre izgulnak, meg vicces megjegyezhető szívtipró vasmarkú faszagyerekekre, azok nézzék a Band of Brothers-t.
Aki viszont nem riad vissza a valóságtól, az meg a Pacific-et.

Krinyo 2010.05.25. 03:59:31

Maradjunk annyiban, hogy ez egy baromsag. :)

Rombola · http://rombola.blog.hu 2010.06.01. 21:12:52

Hasonló cipőben járok, mint a posztíró: Nem láttam az Elit alakulatot a Pacific előtt. (Most tervezem megnézni.)

Nem tudom, de nekem kicsit ellentmondásos, hogy karakterfejlődésről írsz, aztán meg azt mondod, hogy nem volt elég idő megismerni a szereplőket.
A sori direkt három ember visszaemlékezéseire épül: Basilon, Leckie és Sledge ez a három.

Nekem nagyon tetszett a zárórész is. Sledge sírásánál én is elbőgtem magam, nem tudom, lehet, hogy azért, mert a 9-10-et egymás után néztem meg.

Nálam három sorozat-kategória van:
1. elkezdem, kaszálom és törlöm
2. végignézem és törlöm
3. végignézem és kiírom lemezre és mentem a vinyómra.
A Pacific a harmadik kategória.

muforlife 2010.06.01. 23:55:07

@Rombola: nem is a főszereplőkre értettem, azokat szépen kidolgozták (az más kérdés, hogy tetszettek-e), de a mellékszereplőkre nem nagyon volt idő, azokat kevertem sokszor. Persze tudom, hogy így reális, ahogy valamelyik kommentelő is írta, de egy sorozatban én azért elvárnám, hogy valamilyen szinten be lehessen azonosítani az egyes karaktereket.
süti beállítások módosítása