Ez a nap is eljött. Végre sikerült végigjátszanom a Final Fantasy VII-et. A Square csapata nem hozott csalódást. A játék még most is simán élvezhető, pedig 1997-ben jelent meg. Eredetileg Playstationre jelent meg, de nem sokkal később PC-s átiratot is készítettek. Most meg már PS3-ra is letölthető a PSN-ről. A játék 3 CD-s, melyeket a történet előrehaladtával kell kicserélni. A játékidő nekem 43 óra volt, mely elég jónak számít szerintem. Ma nem sok játék van, amivel ennyi időt lehet játszani. Bár volt, hogy néha eltévedtem.
A játék egy RPG, csakúgy, mint az eddigi Final Fantasy-k. A terület egy idő után szabadon bejárható, így elég könnyű eltévedni. A párbeszéd csak írva van, a karakterek nem beszélnek.
Spoileres csak a történet rész, addig mindenki olvashatja.
A játék egy RPG, csakúgy, mint az eddigi Final Fantasy-k. A terület egy idő után szabadon bejárható, így elég könnyű eltévedni. A párbeszéd csak írva van, a karakterek nem beszélnek.
Spoileres csak a történet rész, addig mindenki olvashatja.
A grafika a játék közben is már elég jó, ahhoz képest, hogy mikori. A fejük kicsit nagy, de ez direkt van. Harc közben a karakterek még szebbek, a testük arányai is megegyeznek. A renderelt videók pedig gyönyörűek. Nem sok van belőle, de ez is elég. Az utolsó videó, ami több perces, már megéri a végigjátszást. Nem egy mai HD, de szép.
A zene a megszokott. A Final Fantasyra jellemző. Mivel a karakterek nem beszélnek, így a zenével kell kifejezni a hangulatot. És ezt ők tökéletesen csinálják. A harcok közben gyorsabb, ütemes.
A karaktereket a történet játszása során kapjuk meg. Ők Cait Sith, Aeris, Vincent, Yuffie, Cloud, Cid, Tifa, Barret, és elöl pedig Red XIII (a képen így vannak sorrendben). Vincent és Yuffie csak opcionális, őket csak egy-egy extra feladattal lehet megszerezni. De megéri, hiszen talán ők a legerősebb karakterek, a főszereplő (Cloud) után. Az ultimate fegyverüket pár nagyon erős ellenség legyőzésével kapjuk meg. De ha megvan, akkor már nem nagyon van olyan ellenség, aki pár próbálkozás után se menne. A karaktereket át is lehet nevezni, amikor először találkozunk velük. Ezek az eredeti neveik.
Minden karakter külön fejlődik. Minden harc után kapnak EXP-et. A maximum szint a 100. Ha ezt valaki eléri, mindegyik 100-as lesz. Ezt még csak mondták, nem tudtam kipróbálni.
Minden karakter külön fejlődik. Minden harc után kapnak EXP-et. A maximum szint a 100. Ha ezt valaki eléri, mindegyik 100-as lesz. Ezt még csak mondták, nem tudtam kipróbálni.
A harcot nem tudom, hogy tudnám röviden leírni. A hivatalos neve Active Time Battle (ATB) system with turn-based battle sequences. A harc valós idejű, de minden egyes karakternek fel kell telnie egy csíknak, és akkor választhatunk támadás, varázslat, summon vagy egyéb skillek közül. Így kb kialakulnak a körök. Az ellenség is támad persze minden körben. Legtöbbször a harc 3 fős csapatokkal történik, melyet a játékos tesz össze. Minden karakternek több féle fegyvere van, melyeket meg lehet szerezni egy-egy eldugott helyen vagy boltban. Mindenkinek lehet egy fegyvere, egy karkötője és egy gyűrűje. Ezek különböző statokat adnak. A felszerelés legfőbb elemei a materia-k. Ezekkel varázsolhatunk, vagy idézhetünk meg egy szörnyet. Persze ezek mindegyike MP-be kerül. Bár ezek közül már csak a Cure (élettöltés) varázslatot használtam, mert nagyobbat ütöttem sima támadással, mint varázslattal. A másik fontos dolog az itemek használata. Nem szeretném felsorolni a (szerintem több mint) száz különbözőt. Van élettöltő (potion), MP töltő (ether) és egyéb betegségeket gyógyító cuccok is. A maximum sebzés is meg van határozva 9999-re. Ez az én karaktereim életére nézve sok, de egy bossnak már van 100000 HP-ja. Minden karakternek van Limit Break-je, ami akkor telik, ha HP-t veszt. Ha ez feltelik, egy szuper támadást nyomhat, ami sokkal erősebb, mint egy sima ütés vagy lövés.
A harcok random mód történnek. Ha olyan területen járunk, akkor csak úgy egyszer harc lesz. Az ellenfél nem látszik előre. Ez néha elég idegesítő.
A harcok random mód történnek. Ha olyan területen járunk, akkor csak úgy egyszer harc lesz. Az ellenfél nem látszik előre. Ez néha elég idegesítő.
A történet nagyvonalban elég egyszerű, de igazából sokkal bonyolultabb, és nem lehet csak úgy elmondani. Meg kell menteni a Földet (bár ahogy belegondolok csak így emlegették, hogy Planet) a „haláltól”. Az elején még úgy indul, hogy egy csapat lázadó felrobbant párerőművet, amik a Bolygó energiáját elszívják. De később megjelenik Sephiroth, aki fel akarja használni az összes energiát, és ennek érdekében fel akarja robbantani a bolygót. Le akar hívni egy meteort (meg is teszi), ami elpusztítaná a bolygót. A Holy-val meg lehet állítani, de ehhez meg kell ölni Sephirothot.
Hogy hozzá eljussunk, be kell járni az egész bolygót egy párszor. Erre használhatunk légtalpas kocsit, lezuhant repülőt (csak vízen lehet vele menni), repülőt és tengeralattjárót. Aki ügyes, az szerezhet Chocobo-t is, ami egy nagy csirke, aminek a hátán lehet utazni. Néha nem a legegyértelműbb, hogy hova kell menni, ezért néha előkaptam a végigjátszást.
Hogy hozzá eljussunk, be kell járni az egész bolygót egy párszor. Erre használhatunk légtalpas kocsit, lezuhant repülőt (csak vízen lehet vele menni), repülőt és tengeralattjárót. Aki ügyes, az szerezhet Chocobo-t is, ami egy nagy csirke, aminek a hátán lehet utazni. Néha nem a legegyértelműbb, hogy hova kell menni, ezért néha előkaptam a végigjátszást.
A játék legtöbb eleme tökéletes. A történet nagyon ott van. Szépen kitalálták. A harcrendszer is tetszik. A játékmenetre se tudok rosszat mondani, én szeretem ezt a stílust. A nehézség is megfelelő. A végén én level 65-ös voltam, de így is volt, amikor maximumot sebeztem egy criticallal.
A hátrányok közé nem sok dolgot tudok felsorolni. Talán azt, hogy a world map-on mászkálásnál a kameramozgás nem a legjobb. Néha gondol egyet és elfordul. Amikor meg ugrálni kell szikláról le, vagy fel, elég könnyen ugrik. Még a szélére se mentem, mert nem akartam lemenni.
A játék összességében nagyon jóra sikerült. Érdemes mindenkinek kipróbálni, akinek van PS1-e, PSP-je, vagy PS3-a. Angoltudást azért igényel, mert meg kell érteni, hogy mit kell csinálni. A pontszám simán 10/10, az irányítás ellenére is.
Jó Rossz
>> Minden >> Néha az irányítás zavaró