Far cry 2 -játékteszt-
Ha a Far cry 2 még nincs meg, és megvételén gondolkozol, akkor olvasd el e cikket ugyanis ez a játék korántsem olyan mint amilyennek elsőre látszik.
Az első Far cry egy nyitott környezetben játszódó dzsungeles FPS hihetetlen grafikával. A játékot a Crytek fejlesztette akik a mai napig dzsungeles FPS-eket csinálnak. A második rész munkálatait a Ubisoft Montreal végezte és valljuk be, lehetett volna ez jobb is.
Most inkább a grafikáról beszélnék előbb, mivel úgy is mindenkit a Far Cry cím említésénél az hoz lázba. Nos...gyönyörű. Igazából tényleg nem hittem volna, hogy ezt a grafikai részletességet valaha is bírni fogja az Xbox. Ezen a téren a játék tarolt, nem vitás... No de a többi!!!
A játék sztorija nagyon semmilyen. És valahogy maguk a küldetések is semmilyenek. Nincs hangulatuk. És emiatt nagyon vontatott a játék. Sokaknak tetszett, de sokaknak nem. Én is egy vagyok a sok közül. De még magukkal a küldetésekkel sem lenne semmi bajom. A játék összes hibája visszavezethető egy dologhoz: az autózás. Ugyanis ha kapunk egy küldetést akkor nem csak töltőképernyő, küldetés elkezd, hanem kocsiba kell ülni és oda kell vezetni, akár 30-40 kilométereket is .Az elején még úgy éreztem ”hú de jó, azta, még oda is kell vezetni! Micsoda kidolgozottság!” aztán úgy éreztem: “JAJ NE! Már megint az ország másik felére kell lekocsikázni hogy kinyírjak egyetlen embert!” Kiborított! Ahogy az is kiborított, hogy a karakterünk elkapja a maláriát (igen maláriát) és emiatt minden harmadik küldetésem abból állt, hogy gyógyszerért kuncsorogtam.
Ez a játék remek példa arra, hogy a jó grafika önmagában nem csinál jó játékot. Pedig nagyon szerettem volna, ha ezt a játékot nem rontják el. Hatalmas érdeklődéssel követtem az összes fejlesztői naplót, videót, előzetest. De a végeredmény nem érte meg. Majd talán legközelebb.