Kiemelt cikk

HabiBárpult

Pár barát által készített blog amiben a sorozatokról, filmekről, fociról, viccekről, zenéről és a kockulásról olvashatsz.

Elérhetőség

Ha valami kérdés, kérés van, ezen a címen érhettek el minket:

habibarpult@gmail.com

HABItémák

24 (22) 30 rock (22) 5outof10 (34) 6outof10 (43) 7outof10 (59) 8outof10 (62) 9outof10 (46) amerika (33) angol (22) avgn (41) berendelés (58) bl (32) blog (38) casting hírek (39) cbs (21) chuck (34) dexter (33) díjak (21) dota (23) dvd (23) e3 (30) előzetes (269) eminem (23) eredmény (107) évadpremier (20) évadzáró (77) family guy (22) film (116) flash forward (23) foci (204) forma 1 (40) glee (50) gól (22) gossip girl (24) heroes (50) hírek (189) house (21) how i met your mother (26) interjú (28) játék (245) kasza (23) kockulás (351) kritika (251) legnagyobb sorozatos szöveg (21) lost (95) magyar (33) magyarok (23) megjelenés (22) modern family (20) nbc (31) nézettség (52) nők (22) pilot (29) playstation (38) poén (276) poszter (56) promó (66) ps3 (62) raj (26) rap (100) reklám (21) részlet (62) sorozat (1017) star wars (26) supernatural (49) szavazás (37) the big bang theory (29) the office (27) the vampire diaries (20) toplista (63) true blood (39) u20 vb (20) utánpótlás (20) viccek (57) vicces (65) videó (440) wtf (33) xbox360 (21) youtube (34) zene (275) Az összes téma

Friss topikok

Indavideó

Linkblog

Látogatók

free counters

DotA

2009.09.01. 21:30 muforlife

DotA. Egy játék amit ha valaki elkezd, nem tud abbahagyni. Az osztályunkban egy évvel ezelőtt még alig ismerték, mostanra pedig már szinte mindenkit megfertőzött. Legtöbben akik elkezdték, le is ragadtak mellette, csak néhányan tudták abbahagyni. Én is játszottam vele, de szerencsére sikerült letennem. Bár volt pár vissszaesésem, de mostanra már teljesen tiszta vagyok (bocs ezt nem lehetett kihagyni). Viszont legtöbben még mindig tolják, suliban még mindig vannak akik erről beszélnek, de szerencsére már nem olyan durva a helyzet, mint mondjuk tavasszal, amikor akár 10-12 ember mesélte a sztorikat, hogy milyen itembildje volt tegnap, milyen imba hiroval verte be a kokokat, vagy épp, hogy Csabi hányszor menekült el low hpval. Hihetetlen milyen hatással van az emberekre ez a játék, van akiből kockát csinált, van akinek teljesen megváltoztatta a beszédstílusát, legtöbbjüket függővé tette. Emlékszem volt olyan, hogy több órán keresztül ment a vita, hogy az "imba" pontosan mit is jelent, és kétlem, hogy a legtöbb ember egy évvel ezelőtt nem szrta volna e le teljesen az egészet. Most meg már egész nap mennek a dotás poénok. Az elköszönés egyik megszokott formája lett, hogy "hazaérsz DotA?".

Én viszont máig nem tudom mitől ilyen addiktív ez a játék. Egy darab pálya van, ráadásul ugyanazok az emberek ellen játszanak, és mégse unják meg. Oké, a rengeteg (kilencveniksz) hiro miatt változatos lehet a játék, de annyira nem, hogy emiatt fél éven keresztül napi szinten tolja az ember. Ez már ahhoz vezetett egyeseknél, hogy fejből vágja kinek mit kell venni, az az item pontosan hol van, mennyibe kerül, milyen statokat ad stb. Ez pedig már tényleg nem normális. Vannak frissitések, patchek is egyébként, amikben ha már meg változtatják egy skill cooldownját, akkor az összes dotás erre veri, arról meg ne is beszéljünk ha új hiro érkezik (valami ilyesmi hatása lehet). A patchek kiadásának napját gondolom a naptárba is beírják, számolják, hogy mennyit kell még aludni még a 6.58zs-ig ,amiben aztán az egyik épületnek mondjuk 2vel kevesebb hpja van és akkor már túl sokat is mondtam. Persze tiszteletem a készítőknek, mert bármilyen jó játékot nagyon nehéz megcsinálni, én nem is őket akarom bántani, sőt csodálom őket, hogy egy ilyen, gyakorlatileg egyszerű (nem összetett) játékot, hogy tudtok ennyire addiktívvá tenni, hogy évekig csak azt csináld, míg egy új ps3mas játékkal az ember alig játszik 6-7 órát.

AZ is érdekes, hogy aki játszik vele, az a wownál is jobbnak tartja, ami - annak ellenére, hogy még életemben nem wowoztam - szerintem egy bődületes baromság. Egyszerűen nem lehet összehasonlítani a komplexitását, változatosságát a két játéknak (igaz, hogy nem wowoztam, de más mmoval játszottam pár hónapig, ami valószínűleg gyengébb a wownál és azt se lehet összehasonlítani a dotával). Valószínűleg már ilyenkor is csak a fan beszél belőlük. Persze önmagához képest jó a játék, mindent kihoztak belőle amit lehet, de azért nincs benne több hónapnyi játékidő. Ráadásul ennek nagy része teljesen kárba megy, hiszen valamikor már hiro választásnál eldől ki nyer, így van olyan, hogy az ember 45 percet elbasz a napjából a semmivel, ugyanis már az első pillanattól esélye sem volt, hogy nyerjen. Persze mi van akkor ha nyer? Amíg nem jutsz el 4-5 év alatt überimbapro szintre, hogy versenyeken indulhass, semmi. Meg amúgy is, egy 18 éves ember gondolom nem a dotázásból akar megélni. Ha meg az addikt éppen nem játszik, mert nem működik a kani, akkor valószínűleg valami DotAmoviet néz... 

Ha egy játék így meg tud fertőzni egy kisebb közösséget, akkor mi lenne, ha több emberhez eljutna? Valószínűleg a wow-előfizetők számát is meghaladó kocka lenne emiatt az egyetlen játék miatt. Ez pedig hihetetlen. Végül pedig még egyszer A kérdés: Mi a DotA titka?

(no offense a Dotásoknak, senkit sem szerettem volna megsérteni, csak unatkoztam és ezt már ki kellett írnom magamból)
 

21 komment

Címkék: dota

A bejegyzés trackback címe:

https://habibarpult.blog.hu/api/trackback/id/tr691353970

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

P-ter 2009.09.01. 22:10:35

A titok nyitja: szinte végelen kombinációs lehetőség, stratégiai készség fejlesztése, és alacsony gépigény:D:D:D: (ezt meg én nem hagyhattam ki:D). 94 hero asszem, fejenként 4 eltérő skillel, 3 különböző stattal, és ezek fejlesztésére valamint egyébb skilleket adó cuccok, egyszerre 10 hero a pályán ugye, ezen az egy mapon is tud mindig meglepetést okozni. A herowinek kiküszöbölhetők az -ar mód nélkülözésével, és a kokk-ok játszatásával. Az meg h a wow jobb... Hát akinek van kedve hetekig húzni egy karit h szép nagy szintje legyen folyt. köv.:D

P-ter 2009.09.01. 22:13:16

miközben kis álaltokat farmol, ami KIBASZOTT UNALMAS, és végül ugyanúgy nem ér el semmit, mint egy 60 perces dotában, annak egészségére. Ráadásul wowból verseny se rendezhető... Ennyi erővel a foci mitől addiktív? 22 ember rugdos egy labdát, két kapuba, és 90 perc után kezdődik előről. Még csak itemek sincsenek:D:D:D (a "map" is ugyanaz:D:D:D).

muforlife 2009.09.01. 22:16:28

de a fociban legalább sportolsz meg mozogsz, dotában meg ott ülsz a kibaszott géped előtt:D amúgy éppen erről beszélek, hogy még te is a foci ellen fordulsz a dota kedvéért:D

P-ter 2009.09.01. 22:20:36

Nem ellene, én mind2vel élek:D És ha nyitva van az ablak, akkor gép előtt se fulladsz meg!!!!!:D:D:D

henty 2009.09.01. 22:33:14

azért akármennyire is nem akartál megsérteni Szabi, sikerült...sztem az nem baj, h nem tudom abbahagyni, mióta megfertőzött az axe heroe és a spider:D

muforlife 2009.09.01. 22:38:00

@henty: bocs téged akartalak a legkevésbé:(

orsko 2009.09.02. 15:12:44

Peti legalább annyit tudhatnál, hogy 95 hero van. Amúgy tényleg nem tom mi fog meg benne, de ha kikapok, akkor felidegesít és kell mégegyet játszani:D

csaba321 2009.09.02. 15:36:45

A dot'ának a legnagyobb függőséget okozó eleme az amikor valami pro ellen tolod aki aszt hiszi, hogy szétöl de nem és meghal és ideges lesz és te meg röhögsz rajta. :D

muforlife 2009.09.02. 16:10:29

@csaba321: ez már jobb érv mint a Petié, az biztos

Isaking · http://habibarpult.blog.hu/ 2009.09.02. 16:17:43

Hát azért a DOTAfüggés (mert ugye ez a rövidítés és így illik a nagybetű neki) szerintem még mindíg jobb mint a sorozatfüggés, mert itt legalább van hova fejlődni, sorozatnézésből pedig én nemtom hogy az mire jó, ok lehet szórakoztat de nem leszel több tőle, nem leszel skillesebb vagy ilyesmi, és igen amit peti mondott: sohasincs két ugyanolyan meccs ^^

Csokyvok 2009.09.02. 16:19:48

Többszöri olvasás után rájöttem. Csodálom hogy ilyet még nem adtak el pénzért de akkor majd mi megoldjuk valahyogy. Szabi te egy mester vagy. Lásd készülőben lévő postomban.

muforlife 2009.09.02. 16:19:52

@Isaking: én nem arra mondtam, hanem elkezdte sorolni, hogy hány hiro van meg tökömtudja. A sorozatokat meg ne keverjük már ide. A kisbetűkért meg elnézést

Vilmots 2009.09.02. 16:40:24

Huu szép kis bejegyzés Szabi:) sokmindenben sőt szinte mindenben teljesen igazad van...van h már beteges ez az egész, pl h volt h DotA-val álmodtam:S...mielött játszottam vele sosem hittem vna h egyszer én is egész nap gép előtt fogok ülni...:D és a DotA-t is csak a Basshunter-féle zene miatt próbáltam ki...és egyrészt gecire tetszett...másrést célom volt behozni a többieket:) h legyek olyan jó mint akik régebb óta ismerik az osztályból...és szerintem nem igazán lehet megunni az ilyen játékokat, persze rövid távon volt h untam kicsit...de 1-2nap pihi és ujra kell:D amugy lehet nem túl meggyőző ér amit peti is írt h van 95hero szinte 95x4különböző skill + elégsok item...mégcsak az sincs h ennek a heronak ezek a cuccok kellenek annak meg azok...mert mecas függö h az a hero épp mire joo azon a meccsen vagy épp mijen stratégiával leszel joo vele...emellett rohadt nagy örömet tud okozni mikor vmi skilles heroval jól megy a játék (pl: lanon mirana-val 24kill:O:D) és emellett ugyanugy mint a foci ez is csaptjáték...Monnyuk azért a FOCI sztem jobb :) de nehezebb is összehozni egy focit...itthonról tudok DotA-zni könnyen ahoz meg h focizzak kell még 9-10 emberke... szal (L)DotA(L) (L)FocA(L)

muforlife 2009.09.02. 16:53:00

az, hogy könnyű egy meccset összehozni szerintem is jó érv, de ezt bármilyen játékra rá lehetne mondani, és ez nem elég ok arra, hogy az ember a Dotáról álmodjon (bevallom én is álmodtam, hogy Dotáztam és ez tényleg beteg)

Csokyvok 2009.09.02. 17:06:15

mai matekora emlékére!
ha dotában 95 hero van akkor 57940519féle csapatot lehet összehozni. Miután az 1ik csapat pickelt 5 herot a másáik csapatnak 43949268féleképpen állíthatja ösze csapatát. most valaki számolja ki hogy az hány 5v5 lehetőség. Mire mindet kipróbálom hiddel meg fogom unni a dotát. (és még ne számoljuk bele a különböző itembuildeket)

csaba321 2009.09.02. 17:35:20

Az igazság:
I. kiegyensúlyozottság (balance):

Dota a legkiegyensúlyozottabb ilyen típusú játékok egyike.
Mert:
Pár MMO-val összehasonlítva:
1. Lineage II: Haverom mondta próbáljam ki PVP szerveren mindketten lvl 80 (15 perc játék idő) én menni izom Hell Knight ö jönni varázsló ribanc...Kezdödni PvP Én tudni csinálni semmit ö ölni gyorsan nagyon. :O Eredmény: balance=0...
(ilyen dotaba nincs az elején de enélkül nem lenne vége :O)

2. wow Tuti itt is van sok minden de csak kitalálni tok mert nem wowzok.
Fantázia pl: Healer vs Healer 1v1
eredmény: hosszú semmit tevés.... :O (ilyen dotaba nincs)

(elöre nem tervezett téma váltás után: XD)
3. Régen toltam 1 Silkroad nevű MMO-t abbahagytam haverom kedvéért újraraktam. Elővettem egyetlen régi hőst. Erre beszólnak h a pontozása szar és kezdjem elölről. 1. válasz: anyád 2.: uninstall
(dotába ilyen gond nincs mert ha egyszer elbaszod csak a egy fél órát baszol el nem pedig kurva sokat)

MMO egyéb: Miért jó az h a végén mikor elbasztad a fél életed szembejön veled egy teljesen ugyanolyan kari és kiszáradásig ütitek egymást? :O
(durva kritikát olvashattatok itt :O)

DOTA: Sosincs 2 egyforma hős 1 menetbe ha mégis akkor ha szar kilépsz és kezdesz egy másikat :O)

MMO egyéb2: Miért jó az h 1 órán keresztül 20 ember szaladgál egy barlangba és 10-20 percig ütögetnek egy "BOSS"-t??
(ez az amit időpazarlásnak hívok :O)

DOTA balance: Dotába lehet taktikázni és ezzel növelni a győzelmi esélyeket. :O egy MMO-ba nem mert ott ha vesztésre álsz elszaladsz és ennyi. :O

MMO egyéb3: Most komolyan szeretne valaki rajtam kívül h a többmint 10000000 wowoson kívül a többi MMO-t játszók is utálják?? :D Ha igen akkor sok sikert. :D

THE END

U.I.:
Ha esetleg súlyosan megsértettem volna valakinek a lelki világát az forduljon pszichológushoz, mert az élettől ennél is nagyobb pofonokat fog kapni nagy valószínűség szerint. :D

muforlife 2009.09.02. 17:41:06

@csaba321: na ez egy jó érvelés Csabi, 1-2 dologgal nem értek egyet, de van benne rengeteg jó pont. Az mmokról leírt véleményeddel pedig teljesen egyetértek

Csokyvok 2009.09.02. 17:49:52

@P-ter: wowból nem hogy"rendezhető", de kifejezetten "nagy" versenyek vannak többtízezer dolláros díjakért asszem 1-2 havonta. MLG WoW 3v3 Arena Tournament

P-ter 2009.09.02. 18:59:05

Isa ne okoskodj, az a rövidítés így néz ki: DotA
MMO egyéb: Miért jó az h a végén mikor elbasztad a fél életed szembejön veled egy teljesen ugyanolyan kari és kiszáradásig ütitek egymást? :O
Azért egy 25-ös DK vs 25-ös naix meccset is megnéznék:D

Vilmots 2009.09.02. 22:21:37

Sztem én úgy is írtam h DotA:D sőt vhova poénból még a FocA-t is így írtam:D
süti beállítások módosítása