Egy indianai egyetem professzora két csoportján próbálta ki, hogy milyen lenne, ha a tanulók a hagyományos osztályzatok helyett tapasztalati pontokat kapnának.
Lee Sheldon maga is játékos, és elmondása szerint ha már egyébként is a gamer, Facebook-függő generációt tanítja, akkor érdemes lehet bevezetni ezt az új rendszert. Sheldon a tesztcsoportok munkáját a szerepjátékokat alapul véve alakította át: guildekbe, kisebb csapatokba szervezte őket, s így adott a nulladik szintről induló diákoknak csapatos vagy szóló questeket (megoldandó feladatok, kiselőadások és vizsgák), amik teljesítéséért XP járt. A professzor elmondása szerint az új rendszer hatalmas lelkesedést váltott ki a tanulókból, hiszen hasznosíthatták a játékokban megszerzett tanulási technikáikat, s egyúttal fogékonyabbak is lettek az agytágításra. Sheldon úgy véli, a jövőben az egész egyetemen is bevezethetnék az új rendszert.
Forrás: Gamekapocs