Kiemelt cikk

HabiBárpult

Pár barát által készített blog amiben a sorozatokról, filmekről, fociról, viccekről, zenéről és a kockulásról olvashatsz.

Elérhetőség

Ha valami kérdés, kérés van, ezen a címen érhettek el minket:

habibarpult@gmail.com

HABItémák

24 (22) 30 rock (22) 5outof10 (34) 6outof10 (43) 7outof10 (59) 8outof10 (62) 9outof10 (46) amerika (33) angol (22) avgn (41) berendelés (58) bl (32) blog (38) casting hírek (39) cbs (21) chuck (34) dexter (33) díjak (21) dota (23) dvd (23) e3 (30) előzetes (269) eminem (23) eredmény (107) évadpremier (20) évadzáró (77) family guy (22) film (116) flash forward (23) foci (204) forma 1 (40) glee (50) gól (22) gossip girl (24) heroes (50) hírek (189) house (21) how i met your mother (26) interjú (28) játék (245) kasza (23) kockulás (351) kritika (251) legnagyobb sorozatos szöveg (21) lost (95) magyar (33) magyarok (23) megjelenés (22) modern family (20) nbc (31) nézettség (52) nők (22) pilot (29) playstation (38) poén (276) poszter (56) promó (66) ps3 (62) raj (26) rap (100) reklám (21) részlet (62) sorozat (1017) star wars (26) supernatural (49) szavazás (37) the big bang theory (29) the office (27) the vampire diaries (20) toplista (63) true blood (39) u20 vb (20) utánpótlás (20) viccek (57) vicces (65) videó (440) wtf (33) xbox360 (21) youtube (34) zene (275) Az összes téma

Friss topikok

Indavideó

Linkblog

Látogatók

free counters

Gossip Girl - a 3. évad(záró)

2010.05.24. 02:32 muforlife

Aki követte a 3. évadról írt kritikáimat, az emlékezhet rá, hogy a premiernél még nagyon bejött a sorozat (9/10), aztán 7 rész elteltével még mindig azt mondtam, hogy nincs baj, bejöttek a változtatások (8/10), a félévadzáróra viszont már picit kiábrándultam, és csak 6 pontot adtam rá. A visszatérés óta nem is írtam kritikát a sorozatról, mivel a legtöbbször le voltam maradva négy-öt résszel, főleg azért, mert minőség rohamosan csökkent, a finálé előtti részekre már 4-5/10-es mélységekbe ért a sorozat.





















A romlás oka pedig egyértelmű volt: Jenny karakterét gyakorlatilag teljesen szétbszták az évad során, pedig az első kettőben ő még az egyik legjobbak közé tartozott. Egyszerűen minden részben lejjebb süllyedt a karakter, a mélypont pedig a drogdílerkedés volt. Aztán jött persze a fordulópont, mikor Nate megmentette őt, és akkor hirtelen Jenny beleszeretett, és az elkövetkező részekben azon mesterkedett, hogy végre megszerezhesse őt magának.

Ezzel a szállal kapcsolatban, nekem végig az volt az érzésem, hogy az írók csak a rajongók miatt tették bele, hiszen teljesen váratlan volt, kettejük közt utoljára a második évad közepén volt valami, azóta még csak szóba sem jött a dolog. Nem mondom, hogy akkor nem szurkoltam, hogy összejöjjenek, de ez most annyira a semmiből jött, hogy egyáltalán nem tudott érdekelni, összejönnek-e a végén.

Az évad másik nagy hibája Serena volt, aki gyakorlatilag egy értelmes sztoriszálat nem kapott a 22 rész során. Persze biztos volt olyan, akit érdekelt, hogy minden második részben az apját keresi, de végül sosem találja meg, és olyan is, akinek tetszett az apa karaktere, de én nem tartoztam ezek közé. Talán azért nem, mivel, mielőtt megismertük a karaktert, ez a szál teljesen kuszának, értelmetlennek tűnt, viszont, mikor végre találkoztunk vele, a sztoriszál teljesen leegyszerűsödött, 3 részről látható fordulatokkal volt tele, gyakorlatilag semmin nem lehetett meglepődni, pedig a sorozatban azért szoktak lenni omg-pillanatok.

Hibának tartottam még azt is, hogy az évad második felének nagy részét a Chuck és nagybátyja közti harcnak szentelték. Egyszerűen nem tudott érdekelni, mivel tudtuk, hogy úgyis Chucké lesz a hotel, az pedig gyenge húzás volt, hogy Chuck anyját is hozzákötötték ehhez a szálhoz. Annak persze örültem, hogy végül tényleg az anyja volt, mert ez okot ad egy potenciális visszatérésre, és nekem a karakterrel nem volt bajom, egyszerűen rossz céllal írták bele a sorozatba.





















Viszont ennek a hoteles szálnak a legalja nem ez, hanem Chuck és Blair szakítása volt. Egyszerűen nem értettem, hogy ennyi miatt miért kell szakítaniuk, és ezzel szerintem az írók is így voltak, mert részeken keresztül csak magyarázkodtak a karakterek, hogy miért is kellett szétmenniük, pedig egyértelmű volt, hogy az ok az teljesen mondvacsinált, hiszen - végül is - egyikük sem tett úgy igazán rosszat (ezzel persze lehet vitatkozni).

Sajnos az évad hibáinak listája még itt sem ér véget. Vanessa karaktere még mindig óriási baklövés, sokkal jobban örültem volna, ha Hilary Duff helyett ő távozik, Olivia karaktere szerintem sokkal jobban illett volna Danhez. Emellett az sem jött be, hogy eltűntek a kitűnő párbeszédek, és a popkult utalások is háttérbe szorultak, poénok pedig szinte nem is voltak az évadban.

Nagyon nem tetszett az sem, hogy magának a Gossip Girlnek semmi szerepe nem maradt a sorozatban, hiszen a középiskola elhagyása után, már nem igazán erről szólt a sorozat szereplőinek élete. Jenny persze kivétel volt (legalábbis egy darabig), de a többiek esetében a GG már csak említés szintén tűnt fel, és mikor beszéltek róla, az nagyon erőltetettnek tűnt. A Gossip Girl szerepe egyszerűen leredukálódott arra, hogy a részek elején és a végén mondott valami frappáns bevezető/lezáró szöveget, és a részek közben, a reklámszünetek előtt, mindig elhangzott a szájából, hogy "hoppá, úgy néz ki xy nagy bajban van".





















Azt hiszem sikerült érzékeltetnem, hogy mi volt a baj az évaddal. Egyszerűen elvették a sorozat alapját, megszűnt az a feelgood hangulat, amit az első 2 évad során mindig is éreztem, és amiért talán elkezdtem nézni a sorozatot (persze nem tudtam, hogy ilyen lesz, de teljesen random módon kezdtem el nézni, egy megérzés alapján, és furcsa módon, teljesen azt hozta, amit - valószínűleg tudat alatt - vártam). Épp ezért egyáltalán nem izgatott a finálé, nem vártam, és az sem zavart, hogy két nagyobb wtf-ot is elspoilereztem magamnak, egészen mostanáig meg sem néztem.

Még akkor sem jöttem lázba, amikor olvastam, hogy tele volt wtf-pillanatokkal, gondoltam, biztos az a két legnagyobb csavar, amikről én is olvastam korábban, ezek pedig annyira nem izgattak, elsőre teljesen randomnak, ok nélkülinek tűntek. A finálét látva viszont meg kell mondjam, hogy nem tévedhettem volna nagyobbat.

Persze a két ismert csavar közül, az egyik még a rész közben is hülyeségnek tűnt, nem értettem, hogy Dan honnan jött rá hirtelen, hogy mégis szereti Serena-t. Még Serena teljesen hihető is a dolog, hiszen Nate nem volt épp a legjobb barát, és az apja elvesztése is megrázta őt, de azt egyszerűen nem értem, hogy Dan miként szerethetett bele Serenába újra.

A másik csavar viszont tökéletes volt, és nekem helyrehozta az évad egyik legnagyobb hibáját. Természetesen arra gondolok, hogy Jenny lefeküdt Chuckkal. Itt éreztem először az évad során, hogy Jenny okkal csinálja ezt, hiszen tényleg szomorú volt, ahogy azt el is mondta utána Ericnek. Itt először meg is tudtam őt sajnálni, nem úgy, mint mondjuk a drogos részek után.



















Chuck oldaláról is teljesen beleillett a sztoriba a dolog, ő is szomorú volt Blair látszólagos elvesztése miatt, és teljesen meg lehetett érteni, hogy miért tette, amit tett. A Chuck-Blair szál nekem az egész évad során megmaradt az egyetlen fényes pontnak, és itt a fináléban sem tudtam csalódni, még akkor sem, ha végül is nem egy párként fejezték be az évadot. Már most leírnám, hogy a cliffhanger majdnem biztos, hogy kamu lesz, a sorozat legjobb szereplőjét csak nem írják ki, és maga a gyűrű is előreutalás volt szerintem, hogy ők ketten, Chuck és Blair, a következő évad végén összeházasodnak. Ezt a szálat egyszerűen nem lehet tovább húzni, úgyis együtt lesznek a végén, és szerintem az írók is hajlanak a házasság felé, ők is tudják, hogy nem sok értelme van ezt tovább halasztani.

Az finálé nagy wtf-jainak persze még itt sem volt vége, a legvégén bedobták meg Georgina terhességét is, ami, hát, igencsak meglepett, nem is igazán értettem, mit keres a karakter az évadzáróban, de ha visszaemlékszik az ember a 2. évad végre, akkor bizony ennek is volt értelme. Azt már most érzem, hogy Dan és Georgina gyereknevelése (merthogy a színésznő maradhat, hiszen a sorozatát, a Mercy-t, elkaszálták) az egyik legjobb szál lesz a következő évadban, már csak a két karakter miatt is. Talán ez a komédiát is visszahozhatja kicsit a sorozatba, persze ez egyáltalán nem biztos, hiszen ez a téma ugyanúgy lehet komoly dráma is, mint poénforrás.

Annak ellenére, hogy a finálé ennyire jó volt, azért simán voltak hibái is. A rendezés (ahogy több helyen is olvastam) tényleg gyenge volt néha, főleg az utolsó jelenetnél, de engem a legjobban nem ez zavart, hanem Serena karaktere. Sokáig tartott, de most végre rájöttem, hogy ő az egyetlen, aki negatív irányba kilóg a sorozatból, egyszerűen senkivel sincs chemistry-je, és teljesen súlytalanok a jelentei. Erről valószínűleg nem csak a színésznő tehet, mert nem hinném, hogy a Dant játszó Penn Badgley akkora színész lenne, és mégis, a Blairrel közös jeleneteiben szinte kézzel tapintható a feszültség. Ugyanez vonatkozik Nate karakterére is amúgy, Chace Crawford talán a leggyengébb színész a sorozatban, és mégis kedvelhetőbb a karaktere, mert nem olyan bugyután van megírva, mint Serena-é.





















Azt hiszem mindenre sikerült kitérnem, amire szerettem volna, így a végére már csak a pontszámok maradtak. Az évadra azt hiszem reális, ha csak 5 pontot adok, a finálét viszont nyugodt szívvel fel tudom pontozni, nálam simán megütötte a 8/10-es szintet, és visszahozta kicsit a sorozat iránti szeretetemet is. A következő évadra nagyon kíváncsi vagyok, nagy kérdés, hogy innen milyen irányba viszik el a sorozatot, de ha tippelnem kéne, akkor azt mondanám, hogy folytatni fogják a drámázást, ami ránk, a nézőkre, rajongókra nézve, lehet nem a legjobb döntés lenne.

Szólj hozzá!

Címkék: kritika sorozat gossip girl évadzáró 8outof10 5outof10

A bejegyzés trackback címe:

https://habibarpult.blog.hu/api/trackback/id/tr682026615

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása