Kiemelt cikk

HabiBárpult

Pár barát által készített blog amiben a sorozatokról, filmekről, fociról, viccekről, zenéről és a kockulásról olvashatsz.

Elérhetőség

Ha valami kérdés, kérés van, ezen a címen érhettek el minket:

habibarpult@gmail.com

HABItémák

24 (22) 30 rock (22) 5outof10 (34) 6outof10 (43) 7outof10 (59) 8outof10 (62) 9outof10 (46) amerika (33) angol (22) avgn (41) berendelés (58) bl (32) blog (38) casting hírek (39) cbs (21) chuck (34) dexter (33) díjak (21) dota (23) dvd (23) e3 (30) előzetes (269) eminem (23) eredmény (107) évadpremier (20) évadzáró (77) family guy (22) film (116) flash forward (23) foci (204) forma 1 (40) glee (50) gól (22) gossip girl (24) heroes (50) hírek (189) house (21) how i met your mother (26) interjú (28) játék (245) kasza (23) kockulás (351) kritika (251) legnagyobb sorozatos szöveg (21) lost (95) magyar (33) magyarok (23) megjelenés (22) modern family (20) nbc (31) nézettség (52) nők (22) pilot (29) playstation (38) poén (276) poszter (56) promó (66) ps3 (62) raj (26) rap (100) reklám (21) részlet (62) sorozat (1017) star wars (26) supernatural (49) szavazás (37) the big bang theory (29) the office (27) the vampire diaries (20) toplista (63) true blood (39) u20 vb (20) utánpótlás (20) viccek (57) vicces (65) videó (440) wtf (33) xbox360 (21) youtube (34) zene (275) Az összes téma

Friss topikok

Indavideó

Linkblog

Látogatók

free counters

A Chuck is évadot zárt

2010.05.26. 14:31 muforlife

"Mu-ha-ha."

Kaphatott volna a sorozat eddigi legjobb évada, egy ennél királyabb befejezést? Kétlem. Persze vannak/voltak hiányosságok, de ezt a fajta váltást, ami már az évad elején elkezdődött, nem lehetett volna ennél jobban véghez vinni. A kritika spoileres lesz, aki nem látta, az ne menjen a tovább mögé.





















A váltás alatt természetesen a sorozat megkomolyodására gondolok, ami azért elég merész húzás az írók részéről, hiszen így még a megmaradt rajongók egy részét is elveszíthetik. Engem persze nem fognak, nekem így az igazi a sorozat, ezzel az évaddal ért oda a kedvencek közé. Chuckot kémmé kellett tenni, nem maradhatott olyan ügyetlen, mint az első 2 évad során volt, és ez azzal járt, hogy a dráma kicsit előtérbe került, és például a geek-faktor teljesen eltűnt a sorozatból.

Biztos van olyan , akit ez zavart, de én nem tartozom közéjük, sőt, engem a végén már a Jeffster is idegesített, és a Buy More-os mellékszálakat picit erőltetettnek éreztem, épp ezért egyáltalán nem bánkódtam, mikor felrobbant az áruház. Egyszerűen kellett már ez a váltás, a kémkedés mellé nem fért oda ez is. Persze nem azt mondom, hogy az ottani mellékszereplőket ki kell dobni a kukába, sőt, Jeff és Lester meneküléséből akár még egy érdekes szálat is kihozhatnak, Big Mike pedig bármikor visszatérhet, de a Buy More-nak egyszerűen mennie kellett.

A másik nagy lépés, amit végre meghúztak az írók, az Chuck és Sarah összehozása. Én pont azok közé tartozom, akiknek tetszettek külön-külön is, de be kell valljam, hogy ha sokáig nyújtották volna azt a szálat az írót, akkor én is meguntam volna. Mondjuk az is igaz, hogy így együtt is kezdem már unni őket, pedig a visszatérés utáni első epizódban még óriási volt a párosuk, de utána valahogy leült a dolog. Most úgy érzem amúgy, hogy nem sajnálnám, ha Sarah esetleg meghalna a következő évad végén, nálam kezd a karakter kifújni, és a halála Chucknak is óriási motivációt adhatna. Persze lehet, hogy a 4. évadban egy csapásra megváltozik a véleményem, mert behoznak Sarah-nak egy olyan szálat, hogy leteszem a hajam, de az utóbbi 4-5 részben, nem ő volt a legerősebb karakter sajnos (Casey szála viszont nagyon bejött, remélem, a lányát megtartják a következő évadra).





















Még itt sem álltak le az írók a változtatásokban, megjátszották azt a kártyát is, hogy Chuck legjobb barátja, Morgan, és testvére Ellie is rájött arra, hogy kém, utóbbi rögtön meg is ígértette vele, hogy ha felszámolják a Ringet, felmond a CIA-nál. Ez utóbbihoz (a kéréshez) kellett Chuck apjának halála is, ami a finálé egyetlen gyenge pillanata volt, Chuck bután viselkedett, az epic fighttal foglalkozott, és nem azzal, hogy az apját védje, ráadásul még kiszámítható is volt a halál, főleg az öreg, és Ellie búcsúzkodása után. Mondjuk, rá lehet fogni a dolgot arra, hogy Chuck megint az érzelmeire hallgatott, és túlságosan el volt foglalva a bosszúval, de még ezzel a magyarázattal is gyengének hatott a jelenet, talán a rendező cseszett el valamit.

Hogy visszatérjek a titok kitudódására, ez az állapotváltozás nem tartott sokáig, hiszen az évad végén jött az überwtf, a nagy csavar, ami nem is volt annyira nagy, bár lehet csak azért mondom, mert nekem Ausiello blogja szépen elspoilerezte a dolgot. Azt mondjuk nem tudtam, hogy pont az anyja fog felbukkanni, csak annyit, hogy valamilyen nő, de ez épp elég volt ahhoz, hogy a második rész elején kitaláljam az évadzáró végét. Persze a titkos bázis azért így is meglepő volt, de ez inkább csak arra szolgált, hogy az írók megmutassák, milyen irányba fog menni a következő évad.

És az az igazság, hogy Chuck új "munkájával" (állítólag az anyját fogja keresni, de gondolom, közben kiiktat pár gonosz szervezetet is) vissza is tértünk a sorozat elejére, annyi különbséggel, hogy most már Casey és Sarah sem tud mindent Chuckról. Persze a 4. szezon nyitóepizódjában valószínűleg összeáll majd egy csapat, de azt kétlem, hogy Ellie például tudni fog arról, hogy az öccse mégsem hagyott fel a kémkedéssel.





















Nem akarok nagyon találgatni, de én pl nagyon örülnék egy Jeff-Lester-Big Mike-Chuck-féle csapathoz, tudom, teljesen komolytalan lenne, és nem illene bele ebbe az új irányba, de ne feledjük, arról a sorozatról beszélünk, amelynek a fináléjában kétszer is ellőtték a "mu-ha-ha" poént, egyszer ráadásul a főgonosz szájából hangzott el, miután elmondta az ördögi tervét. Így ráadásul nem kellene mutatni a Buy More-os bohóckodást sem, és két kémes szál lehetne a sorozatban. Persze valószínűbb, hogy újra felépítik a Buy More-t és minden visszatér a régi kerékvágásba, de én az évad során úgy vettem észre, hogy az írók szeretik a kihívásokat, tehát simán el tudom képzelni, hogy hagyják az egész áruházat a fenébe (én bevallom, reménykedem ebben egy picit).

Hogy az évadra és a fináléra visszatérjek, meg kell még említenem a sorozat egyetlen nagyobb hibáját. Nekem már az első két évad során is hiányzott egy komolyabb ellenfél, akik tényleg veszély jelentenek Chuckra és csapatára, és van is valami komolyabb tervük, de a Fulcrum nem volt ilyen, és így, a 3. évadot végignézve, sajnos a Ring sem. Az például teljesen kiábrándító volt, hogy a Ring 5 főnöke 5 randomarc volt, és egy nagyobb csavart sem dobtak be az esetükben. Persze megértem, hogy alacsony a költségvetés, meg az is lehet, hogy csak el akarták kerülni a kliséket, de ez engem akkor is zavart.

Shaw amúgy a fináléban már egy elég komolyan vehető villain volt, rendes tervvel, motivációval, és én megmondom őszintén, nagyon örültem, hogy túlélte az évadot, remélem, hogy a 4. szezon mondjuk úgy indul majd, hogy kiszabadul a börtönből, és elkezd építgetni egy újabb tervet Chuckék megölésére. Egyszerűen kell az ilyen kémes, "szuperhősös" sorozatokba egy komoly ellenfél Smallville is addig volt jó, amíg Lex ott volt a sorozatban, és az Aliasban is Sloane volt a legjobb karakter. Shaw pedig simán lehetne egy ilyen főgonosz, ott van a fejében az Intersect, és hát amúgy sem buta gyerek.





















Kíváncsi vagyok arra is, hogy vajon szerepet fog-e játszani a következő évadban az, hogy Chucknak mégsem Shaw megölése volt az első gyilkossága, mivel a csávó túlélte. Én örülnék, ha mondjuk a sorozat vége felé ölné meg csak az első embert Chuck, és az tényleg Shaw lenne, vagy ha nem ő, akkor valaki más, akinél legalább ilyen nagy motivációja lenne Chucknak. Persze lehet, hogy sosem lesz belőle gyilkos, de eredetileg, a 3. évad után valószínűleg ezen a szálon ment volna tovább a sorozat (csak hirtelen berendelt az NBC még 6 epizódot erre az évadra), tehát én biztos vagyok benne, hogy valamikor elő fog ez még kerülni.

Amúgy ezen az egy negatívumon (hogy nincs igazi ellenfél) kívül, én nem nagyon találtam semmi rosszat a sorozatban. Nálam valahogy így néz ki a tökéletes sorozat, nagyon el van találva a humor-akció-dráma arány, de, ahogy már mondtam, én nem sajnálnám, ha drámaibb lenne a sorozat. Persze nem drámaibb, mint itt a 3. évadban volt, de azért valamennyire komolyodhatna maga a sorozat is, ha már Chuckból igazi kém lett.

Azt hiszem nem nagy meglepetés, ha a finálé, és az évad is megkapja tőlem a 9/10-et. Tudom, hogy vannak, akiknek nem tetszett annyira az évad, főleg a Chuck-Sarah kapcsolat húzása miatt, de nekem, ennek ellenére is egyik kedvencemmé vált a sorozat. Nagy kár, hogy az évad végére ennyire elromlott a nézettség, de én azért még reménykedem valamiféle csodában. Az 5. évad berendelése szerintem esélytelen, de legalább a backnine-t kapja meg a sorozat (a +9 részt, az alap 13 részes berendeléshez), hogy az írók normálisan lezárhassák az idei évad legjobb sorozatát.

1 komment

Címkék: kritika sorozat chuck évadzáró 9outof10

A bejegyzés trackback címe:

https://habibarpult.blog.hu/api/trackback/id/tr952032968

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Katzeryn 2010.07.27. 17:16:04

Lehet csak nekem tűnik így, de nekem olyan, mintha a Chuck erősen hajazna a Jake 2.0 sorozatra. Bár a Chuck több évadot megélt, az igaz. a Jake 2.0-nak nem fejezték be a 2. szériáját..sajnos.
süti beállítások módosítása